Gå til innhold

Lite sjukt, finnes det virkelig voksne som suger på totten? Kanskje på tide å oppsøke psykolog?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor det? Ikke er det skadelig og ikke er det en sykdom heller.

Skrevet

Ja,du får få deg en god psykolog ;-)

Skrevet

Det er ikke skadelig å klø seg i rompa hele dagen, eller å onanere 15 ganger om dagen, men på et eller annet tidspunkt må man vel bare innse at det kanskje er på tide med litt hjelp?

Skrevet

Det er verre med dem som bruker rus for å roe seg ned eller kose seg, så for min del må folk suge i vei. Det plager ikke meg på noen måte, og jeg har enda til gode å se noen gjøre det offentlig. Har du sett noen, HI?

Skrevet

Har ennå til gode å se noen onanere 15 ganger om dagen offentlig også..

Eller stikke fingrene inn i rompa før de lager mat, eller pille buse som man spiser osv.

Betyr ikke at det er ønsket adferd av den grunn..

Skrevet

Jeg har sett en jente på 18 år sitte og sutte på tommelen når hun ikke tenker seg om. Vet ikke hvorfor, men kan tenke meg at det er en underbevist trang for trygghet.

Skrevet

Ah, jises! Hva er det med dere folk? Dere er jo så forbanna sure hele tiden!

Slapp av da. Å suge på tommelen er bare komisk, og litt godt;)

Le av det heller! Kommer til å få det mye bedre med dere selv, om dere bare kan slappe av litt og ta litt lettere på div. ting isteden.

Det er trossalt bedre enn å røyke! ;) Ta den du.... hehe!

Skrevet

Hørte en psykolog uttale en gang at det stort sett er snakk om mennesker som er utsatt for omsorgssvikt i en eller annen form, med altfor liten oppmerksomhet for voksne. Man må søke trygghet i totten. Kan også være barn som er utsatt for overgrep, som trenger et fast holdepunkt å søke trygghet i.

Skrevet

Alt har ikke en forklaring heller. Noen syns bare at det er GODT... Jeg er en av dem.

Kan virkelig ikke påstå at jeg led/lider av noen omsorgsvikt.

Masse oppmerksomhet fikk jeg også:) Når man blir voksen, så handler det om valg. Enten slutter man, ellers så vil man ikke..

Skrevet

æsj, suge totten når du e voksen?? må heller kjøpe dere en smokk, da vettu.

Skrevet

Helt enig! Har heller ikke vært utsatt for omsorgssvikt, heller tvert imot! :)

Skrevet

Å suge på tommelen er vel en vanlig uvane som å tvinne på håret,bite negler,tvinne noe mellom fingrene og sånne ting..Er bare skjelden vi hører om det.Skal være sjuk av den grunn..Ja da er det mange sjukinger i verden!

123

Skrevet

Dere som suger på totten da; Suger dere "bare" på totten, eller har dere en klut/bamse e.l dere koser med i tillegg? Jeg har en gammel klut jeg har hatt siden jeg var liten som jeg lukter på mens jeg sutter, da blir jeg så trygg;)

Skrevet

Artig tråd.

Jeg totter. Har ikke blitt utsatt for omsorgssvikt eller overgrep. Totter ikke for trygghet men koser meg med den som andre koser seg med røyken. Jeg sluttet faktisk aldri å totte men gikk underground med aktiviteten da jeg var 4. Min nå værende partner vet ikke at jeg totter selv om jeg gjør det hver dag.

Skrevet

Homofili var regnet som en sykdom til 1972.

Skrevet

Sutter på totten hver dag jeg, mest når jeg skal sove. Synes det er godt, men er nok en uvane jeg ikke har lagt av meg siden jeg var liten.

Når jeg var 4 år tok mamma fra meg smokken for det var noen som hadde sagt at så store unger ikke burde bruke smokk...

kvelden kom og jeg jeg savna smokken min, mamma sa da at jeg heller fikk ta totten...og slik ble det....

Gikk med regulering i 4 år i ungdomstida grunnet utstående tenner..

Totter enda og mannen min vet om det, men bryr seg ikke noe om det...merker dog at tennene mine forflytter seg...så vet ikke hvordan de kommer til å se ut om 20 år...

Oppsøke psykolog grunnet totting tror jeg ikke har noe for seg...eneste måten jeg hadde klart å sluttet med totten på måtte ha vært å amputere den...

Skrevet

er 4 år og har aldri klart å slutte. Brukte aldri smokk, gikk rett på tommelen.

Har prøvd sånn neglelakkgreier som skal stoppe neglebiting, og sovner uten tommel, men våkner med den i munnen allikevel..

Skulle gjerne sluttet, thar et veldig overbitt, kan ikke bite sammen fortennene, og ser hvordan det blir verre og verre.

Jeg for min del har vært utsatt for overgrep og vært mye utrygg, men vet ikke om det akkurat er grunnen til at jeg ikke klarer å slutte. hvem vet. Ser uansett ikke hva en psykolog skulle kunne gjort m ed saken.

Skrevet

Jeg bruker ingen klut ol som "kos" nei:) Koser meg kun med totten jeg..

Samboeren min vet at jeg gjør det. Han syns faktisk det er litt sjarmerende;) hihi

Skrevet

Jeg var borte i en 19-åring som hadde koseklut! Hun hadde et helt fanatisk forhold til den kosekluten. Ikke så bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...