Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Min mor fikk en mld på morsdagen hvor det sto "Tillykke med morsdagen, vil du snakke med barnebarnet ditt på Skype?" Jeg hadde ikke råd til kort eller blomster (vi tok oss ikke råd til det i min familie heller, men jeg fikk frokost og middag og var kjempefornøyd med det.), men tenkte det var hyggelig at hun fikk snakke og synge med barnebarnet som bor langt unna. Senere på dagen sendte jeg en mail med nye bilder av barnebarnet. Men hun ble tydelig skuffet, og syns ikke det var nok. Kan legges til at hun og jeg ikke ahr noe nært forhold, har stort sett kranglet de siste 10 årene. Og at hun er en svært negativ og vanskelig person som stikker nesen sin borti alt hun ikke har noe med. Og her var svaret hun sendte: "Hei og takk for bilder. Velger å se på det som en morsdagshilsen. Men hvor er bilder av MINE barn, har de helt glemt sin gamle mor som ønsket et livstegn? Mest myntet på din bror som ikke enda har gitt lyd fra seg.Det trenger ikke være store tegnet på å bli husket for at man skal fortsette å sette sine egne barn foran alt annet, det forstår du sikkert som er blitt mamma selv." Jeg synes hun er storforlangende, barnslig og ufin! Hva synes dere?
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 ja, enig... visste ikke at det fantes mennesker som virkelig brydde seg så mye om slike dager jeg..
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Jeg synes det er du som er litt sær. Greit nok at du ikke giddet å kjøpe blomster til din mor på morsdagen, men du kunne i det minste ha spandert en telefon til henne. Hun savner deg sikkert! Og en mail er ganske kjipent...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Jeg synes også det var barnslig av henne. Hadde blitt skikkelig fornærmet om min mor skrev noe sånt til meg, dessuten er det vel ikke ditt ansvar hva broren din gjør.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Vi snakket da faktisk sammen på videotelefon etter jeg hadde sendt meldingen.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Ja ikke sant, han er jo 22 år broren min! Og hun er heller ikke noen "gammel mor", selv om hun prøver å spille ut martyrrollen. Hun er oppegående og i full jobb.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Jeg ser for meg Marie i Alle elsker Raymond. Herregud for en "martyr"!!!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Enig med annie 18:50, kan minne om "Marie", ja! Du har jo både gratulert henne og sendt bilder og pratet med henne, synes hun er storforlangende ja. Min mor hadde aldri i livet sagt noe sånn.
Gjest Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 Er det storforlangende av en mor å ønske seg et kort til morsdagen? Det trenger ikke koste annet enn portoen om man lager kort selv. En telefon koster heller ikke så mye, men viser at man tenker på en og tar seg tid til å ringe. Ja, jeg hadde blitt lei meg om alt jeg fikk fra min datter eller sønn var en sms og en mail på morsdagen min. Men så ligner jeg sikkert mora i "Alle elsker Raymond" også. Gud forby at man viser litt skuffelse og savner sine barn litt.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Jeg hadde bare svart henne på mail. "ja takk i like så". Hvis hun er en sånn maktdame, så er dette bare et maktspill til deg. Ikke bry deg- jeg syntes du har gjort mer enn nok. Noen ringer, noen sender mail, tekstmld. Det er tanken som teller.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Det er ikke alle som har et godt forhold til moren sin, ellers gode minner fra morsdag. Hvorfor skal jeg sende kort når jeg står midt i en konflikt med henne? Da jeg var liten tegnet og skrev jeg kort til henne som alle små jenter gjør, hvor det sto hvor glad jeg var i mammaen min. Et par dager senere fikk jeg dette brukt mot meg i en krangel, hvor hun sa at jeg kunne bare spare meg sånne kort hvis jeg tydelig ikke mente det jeg skrev. Det er mitt forhold til morsdagen... HI
Gjest Skrevet 17. februar 2010 #12 Skrevet 17. februar 2010 Det er nettopp derfor det blir helt feil og spørre om sånne ting her. Ingen vet deres historie og svarer ut fra hva hovedinnlegger skriver. Og som du beskrev det så hadde jeg blitt skuffet. Trist at du ikke har et godt forhold til mammaen din og at dere kranglet da du var barn, men om du ikke vil ha "feile" svar så ikke spør her.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #13 Skrevet 18. februar 2010 Det tas til etterretning, Deilig Doris. Men jeg mener uansett at man heller kan si " Jeg er skuffet over at jeg ikke fikk mer oppmerksomhet på morsdagen", i stedet for å smøre utover sin elendighet på den måten hun gjorde. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå