Gå til innhold

Ang hcg-blodprøver..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var inne og målte Hcgèn mandag, men fikk ikke vite hva nivået var. Jeg skal inn igjen i morgen og måle på nytt. Kan de lese av målingene på legekontoret eller må det sendes til sykehuset for avlesning? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg lurer på HVA de finner utav ved å teste?

Jeg skjønner at de skal teste at dette nivået stiger som det skal,men hva om det ikke stiger,hva er det da en indikasjon på?

Og hvor tidlig skal man måle dette nivået?

Skrevet

Det må sendes til sykehus som regel, men med engang svarene er ferdig blir de overført på data'en. Slik at legekontoret får svart fort. Men det tar opptil 2 dager når du ikke tar prøvene på sykehuset.

Hvis man ikke har en stigning i hcg har det som regel gått galt. Har man unormal stigning kan dette tyde på svangerskap utefor livmoren bla.

Selv begynte de å måle hcg på meg da jeg var 3 1/2uke. for å finne ut om det doblet seg slik det skulle..

Lykke til :-)

Skrevet

Så det eneste man finner ut ved å måle hcg er om du har et normalt svangerskap som ikke er utenfor livmoren,ikke noen sykdommer/avvik på foster?

Skrevet

helt korrekt=) Det er rett og slett et mål på om svangerskapet utvikler seg som det skal! Jeg tar blodprøve hos legen, og de sender det til Furst laboratorie- får svar dagen etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...