Gå til innhold

Nedpress i underlivet?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Får innimellom vondt i underlivet jeg også. Kan være litt vanskelig å vite hvor eksakt, men er liksom nedentil et sted (skamleppene/området mellom skjeden og anus el.l.).

Hørtes jo veldig ekstremt ut på deg, da. Hvis noe er så vondt at du nesten besvimer er det kanskje best å høre med jordmor eller lege, evt. fødeavdelingen for å være på den sikre siden. Hvis du i tillegg har nedpress så er jo dette noe som bør rapporteres uansett?

Hørtes ikke noe godt ut. Har dessverre ikke noen bedre råd å gi. Kanskje noen andre har opplevd dette før og kan svare deg bedre.

Høres veldig likt ut som på deg. Er litt usikker på om dette er nedpress eller noe annet. Hvilken uke er du i?

I går var spesielt, for jeg måtte bære endel på to åringen vår. Han er 17 kg. Og da var det ILLE etterpå. gikk over da jeg la meg på senga. Akkurat som om presset avtok ....

Skal til Jm på fredag, så skal høre med henne da. (er som valig i dag, bare litt vondt)

Tror ikke det er nedpress på meg, men mer vondt. Kan innimellom få skikkelige stikk slik at jeg må sette meg opp fra stolen, mens andre ganger er det mer "vanlig" vondt som kommer og går.

Høres jo ut som om du har mer regelmessig vondt, for på meg så kan det gå lengre tid mellom hver gang. Tror det er lurt at du tar det opp med JM. Kanskje du ikke bør bære noe særlig og kanskje 17 kg er for mye?

Jeg er forresten 21 uker. Hvor langt er du?

Jeg hadde ekstremt med nedpress da jeg gikk med sønn min, kjentes ut som noen dro hardt i kjønnsleppene og værre til! Da det stod på som verst trodde jeg det skulle svartne for meg. Begynte få tanker om at hodet var på tur ut å masse sånt, så tok et speil, satte meg på huk å kikka.. Å merka at kjønnsleppene å området rundt skjeden var helt blått! skulle heldigvis på kontroll dagen etter, så fikk spurt legen min snarest mulig, han sa det ikke var noe å være redd for, det er sånn for mange i svangerskapet, å da sa han spesielt dem med tvillinger. Det er pga at det blir en sånn tyngde fra livmor og til livmorhalsen, så det er skjeden som får "trykket" på seg, og derfor kan det føles sånn. Det er nesten på samme måte som hemoroider sa han, blodomløpet i noen blodårer stenges helt. Et godt råd er å ligge med beina litt høyt om natten, legg en pute under knærne, og kjøp gjerne en god olje å masser kjønnsleppene slik at blodsirkulasjonen øker (det hjerlper på revning å)

så krysser jeg fingrene for deg å håper du slipper slike plager, vet hvor vondt det er å føler virkelig med deg <3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...