Tyren78-09+12 Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Min gutt er snart 6 mnd. Må jeg koke drikkevannet, eller kan jeg ta det rett fra springen?(hvis han vil ha det kaldt altså..).
Gjest Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 jeg sluttet å koke drikkevannet når jenta mi var 6mnd - HS sa at det var trygt. Har en sånn britax vannkanne med filter på stående i kjøleskapet så fyller på springvann i den og bruker det til både meg selv og jenta mi. Jeg liker iskaldt vann og har ikke tålmodighet til å vente på at springen skal bli kaldt nok. Jenta mi liker ikke iskaldt vann (enda) så pleier å koke opp litt vann ved siden og blande så det blir mer temperert for henne
las chicas Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 på 4mnd kontroll sa HS at vi ikke trengte å koke vannet
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Du kan ta det rett fra springen=) Dersom vannet er behandlet (desinfisert), slik det er vanlig ved større vannverk som forsyner tettsteder, bør barnet kunne få dette uten videre forbehandling så snart det inntar annet enn morsmelk. Vannet er ikke sterkere bakteriologisk belastet enn den grøten/maten barnet ellers får i seg. Snarere tvert i mot. Vann fra godkjent vannverk skal være fritt for patogene mikrober og vil vanligvis bare inneholde et forholdsvis lavt antall "miljøbakterier" som er uten betydning i denne sammenhengen. http://matportalen.no/artikler/2008/2/1204288690.71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå