Gå til innhold

Fysioterapi har ingen dokumentert effekt, på lik linje med homeopati, akupunktur osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stått om dette i Tidsskrift for Norsk Lægeforening.

Skolemedisin er til syvende og sist det eneste gangbare.

Heksemedisin duger ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe så dustete. Lungepasienter hadde ikke kommet seg ut av sykehuset hadde det ikke vært for fysiobehand. og trening.

Kunne ha nevnt en haug med andre også forsåvidt.

Skrevet

Det er bare å søke i artiklene til Legeforeningen.

Enig med HI. Har også lest dette.

Skrevet

Jeg har foretatt et raskt søk og finner ingen slik artikkel, annet enn noe om at det ikke virker som at fysioterapi har noen effekt på bekkenplager hos gravide.

Skrevet

Finnes nok av studier som beviser det motsatte.

Hadde det ikke vært for fysoterapie/osteopati, hadde jeg nok vært avhengig av sterke smertestillende.

Skrevet

Eh...? Akupunktur har dokumentert effekt.

Skrevet

Jammen om det er så fort gjort kan vel en av dere legge inn link til nevnte artikkel?

Skrevet

Er egentlig uenig her fordi formålet med fysioterapi er å styrke kroppens muskler samtidlig lære pasienten ( kunden evt) hvordan han eller hun skal kunne trene vidre.

Har selv blitt hjulpet av fysioterapi og osteopati så derfor mener jeg at det fungerer selv om jeg sikkert kunne ha klart å trene meg opp igjen selv.

Skrevet

Er det ingen som skjønner at forskning aldri har vært verdinøytralt?

Skrevet

Nå har jeg googlet til jeg ble gul og blå, og fann ingen nyere artikkel om dette. Det jeg fant var "xxxxx (sykdom) har liten eller ingen dokumentert effekt av fysioterapi". Altså ingenting generelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...