Gå til innhold

BSU KONTO . Hva er den laveste alder--

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at det var ingen nedre alder, men du kunne spare max 15 000 i året, og maks 100 000 (150?) frem til og med 33år, dvs kan ikke spare fra 1 januar det året du fyller 34.

Kan godt hende beløpet har økt nå..

Bare pass på når du skal bruke den at du ikke blir lurt.

Jeg ble. Skulle egentlig ha førstehjemslån, og spare BSU`en til senere (hadde jo 4år igjen å spare), men han i banken sa det var 2 sider av samme sak. Jeg hadde jo ikke peiling... utrolig irriterende nå når jeg virkelig kunne ha brukt for den bsu`en, samt bedre betingelser på lån..

jaja, de tapte no en kunde på det..

Husk på at det er dumt å spare på bsu før man tjener penger selv, da mister man skattefordelen som er en av de viktigste grunnene til å spare på bsu! Å spare for små barn på bsu er egentlig litt dårlig gjort, for da mister de muligheten til å få skattefordelene når de blir så gamle at de tjener penger selv. Da er det bedre å spare på en annen konto med best mulig rentebetingelser.

Veldig godt og viktig poeng En gutt i magen og en utenfor.

Først når man betaler skatt bør sparingen på bsu begynne

Beløpet ble økt ti l150 i 2009 det betyr at dere der ute som er under 33 år og har 100. 000 kr stående på bsu (pluss renter) Kan begynne å spare igjen

Man kan spare 20 000 kr i året nå etter de nye reglene.

Sett pengene inn så tidlig på året som mulig for å få mest mulig renteopptjening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...