Gå til innhold

strl 50 og 56

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en del klær i 50 og en del i 56.

Er det lengden på babyen de går etter da?

Hvis babyen min er 52 da hun blir født, kommer 50 til å passe en bitteliten stund da?:)

Er så sinnsykt mye søtt i strl 50 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lengden på babyen ja. Min jente var 48cm da hun ble født, og mye av str 50 var "digert". Noe i str 50 passer fremdeles, hun er nå 54 cm og 7 uker. Noe er blitt for lite, og enkelte plagg i 56 passer. Har inntrykket av at det er litt forskjellig str avhengig av produsent.

Skrevet

Ja, det er lengden det går på.

Hvor lenge de bruker str 50 varierer veldig.

Gutten vår brukte det i 1,5 - 2 mnd, men han var liten når han kom til verden. En annen jeg kjenner fikk en stor baby og brukte aldri str 50.

Anbefaler å ikke kjøpe så alt for mye i str 50, og heller supplere dersom det trengs.

Dersom babyen er 52 cm når den kommer ut vil den nok kunne bruke str 50 en liten stund, men ikke så lenge.

Lykke til med resten av svangerskapet og fødselen

Skrevet

Jeg har ikke brukt størrelse 50 på noen av mine barn. De var rundt 4 kg og 51 cm begge to. Så jeg skjønner ikke helt poenget med å kjøpe altfor mange klær i den størrelsen så sant babyen ikke er veldig liten. Og det gjør ingenting om klærne er litt store. Gutta mine begynte med størrelse 62 da de var to uker, så vi fikk ikke brukt 56-klærne så mye heller:(

Hvis babyen din er 52 cm når den er født passer nok ikke 50-klærne så godt;) Et godt råd til deg er å ikke kjøpe flere klær i 50 eller 56, men 62:)

Skrevet

Ikke har jeg brukt størrelse 50 noen gang. Babyen var 52 cm kom til verden. Brukte såvidt 56 cm, men det ble fort for lite:(. Så best er å ha 62 cm, du får mer glede av de da:)

Skrevet

Hehe.. det var det jeg fryktet :) har ikke klipt av lappene da, så kan jo bare bytte de i større strl. kanskje :)

Er førstegangs, og har gått litt for mye etter der det står 0-1 mnd :)

Skrevet

Her var ungen 50 cm og brukte str. 50 i 8 uker og 56 i 8 uker. Yttertøyet er stort så det brukte hun enda lengere.

Skrevet

Fikk en på 54 cm og 4200g. Hun passet i noen få klær i str 50 i 2-3 uker, og brukte str 56 i 5-10 uker, litt avhengig av klesmerke og plagg. Begynte litt med str 62 når hun var rundt 6-7 uker. Så her ville nok det meste i str 50 vært bortkastet ja, men 56 synes jeg var nødvendig, hun ville jo druknet i str 62 i starten. De fleste babyer vil nok passe inn i str 50 i noen uker, noen aldri og noen vil svømme i dem og bruke dem lenge.

Skrevet

Me fekk ein gut på 51 cm, og brukte aldri str 50. Str 56 brukte me i ca 2-3 mnd. Han vaks 1 cm i veka i starten, så såg ikkje vitsen med å ha klede han berre kunne bruke i 2 - 3 veker.

Skrevet

Babyen min er estimert til å veie 3800gram ved fødsel og da regner jeg også med at lengden er ca 51 cm. Dette er vel helt i grenseland for at 50 kan passe i det hele tatt. Kommer jo litt an på hvor lubben hun er også!

Jeg har ikke handlet noen ting i str 50, men har arvet noen få plagg slik at jeg har litt dersom det viser seg at hun drukner i 56 den første tiden.

Jeg ville iallefall ikke ha handlet mye og dyre klær i str 50. Babyen vil uansett vokse ut av disse klærne veldig fort og det blir da bortkastede penger!

Skrevet

Jenta vår var 3 cm.Da ble 50 for lite.Gutten min var 50 cm.Men brukte 56 på han likevel.Ikke vits å kjøpe så mye i 50 for vår del.De vokser såfort.Og har man todelte sett,såholder sokkene buksa oppe om den er noen cm for lang.

sj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...