Gå til innhold

Må ha ny komfyr..vanlig topp eller keramisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes den god gamle typen ser finest ut:) Er det kun fordi den keramiske blir varm så fort at den er så bra eller er det andre ting også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Keramisk er mye lettere å holde ren.

Skrevet

Keramisk med induksjon! Skal du først ha ny, så ikke kjøp uten. Med induksjon kan melk koke over, og du kan bare tørke det vekk, du kan legge en avis mellom platetoppen og stekepannen når du skal steke noe som spruter, så blir det ikke gris på den i det hele tatt. Den er ekstremt barnevennlig da den kun blir litt varm av å ha varme panner på seg, og at barnet kan skru den på full styrke og legge hånden oppå uten å brenne seg. Induksjon varmer ting like kapt som gasskomfyr, er superenkel å rengjøre og svært sikkert med tanke på brann og barn.

Skrevet

Anbefaler også induksjon, den reagerer med en gang man stiller på den. Dvs når vannet har kokt opp og du skrur ned på halv styrke så slipper du og vente på at platen skal avkjøle seg. Kommer aldri til og kjøpe noe annet, og syns det er pyton og lage mat på "vanlig" komfyr. Hadde også gått for kjeramisk, lettere og holde ren.

Skrevet

joda, flott med induksjon, men om man har kjeler og stekepanner som ikke kan benyttes på induksjon, må man jo også kjøpe alt det nytt... så tenk på det også...

Skrevet

Ikke noe problem, halvparten av det jeg hadde kunne brukes (sjekk med en magnet først) Dessuten er kasseroller veldig billig og bra på Ikea om du kommer deg dit. Lenge leve induksjon!

Skrevet

da velger du indukjsjon. Det påstås den bruker 25% mindre strøm enn andre komfyrer og er barnesikker. Kjeler får du kjøpt overalt. Ikea sine er bra, men min erfaring sier at du ikke bør bruke partykjeler. Partykjelen min er tregest at alle mine kjeler.

Skrevet

Induksjon, uten tvil.

Skrevet

Keramisk med induksjon. Ingen over, ingen ved siden. Kjem aldri til å kjøpe noko anna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...