Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Det er nok bare en myte dessverre. Men det sies at jenter har høy puls over 140, og gutter lav, under 140. Dette stemte ikke hos meg hvertfall, min gutt lå på 150 og over det helt til siste uka før termin, da var den under 140. Om man skal basere seg på denne terorien, så er det kun rett før og under fødsel man kan bruke den.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Mine 4 barn hadde i snitt en slik puls på slutten av svangerskapet: 130 -gutt 145 - gutt 150 - gutt 135 - jente Det sies at jente er de som skal ha raskere pus, meeen, stemmer ikke helt nei.
Underveis --> Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Pulsen til en baby er jo ikke konstant da, så det er helt tilfeldig hva doppleren registrerer når man er på undersøkelse. For å få en reell gjennomsnittspuls, så må man ligge til registrering leeeeeenge. Min jordmor sa at selv på de som faktisk har ligget til registrering en stund, så ser de ingen forskjell på gutte- eller jentefoster. En måling her og der er overhode ikke noe å føre statistikk på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå