Line_78 Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Vi bor i Oslo nå, og merker at den lille treroms'en kommer til å bli litt liten for oss fire etterhvert som ungene blir eldre. Ønsker angående beliggenhet: Enten et litt rolig område i Oslo, med bra skoler, nær kollektivtransport, gjerne nær marka (vi har foreløpig kikket i området Oppsal/Trasop og rundt der) Eller ut av byen (da nord for byen pga familie den veien), maks en halv time fra Oslo med bil/tog/buss (har kikket litt på Lørenskog eller Lillestrøm/Strømmen/Rælingen) Vi ønsker oss f.eks rekkehus, tomannsbolig eller lignende med litt plass og en liten hageflekk. Dersom vi blir i Oslo, kan det godt være en fireroms leilighet uten noe hage, dersom det er i et område der man etterhvert kan få kjøpt noe større uten at barna må skifte skole (innser at vi ikke har råd til rekkehus enda i de områdene vi kunne tenke oss å bo i Oslo). Ble litt langt dette, men håper noen fikk lyst til å skryte av sitt nærområde, dersom det passer sånn noenlunde overens med ønskene våre :-) For at det skal være aktuelt bør det være mulig å kjøpe noe for under 2,3 millioner.
Gjest Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Jeg kjenner flere som er veldig fornøyde med Nittedal
NormaJean Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Jeg vil anbefale Lambertseter på det sterkeste:) Stooortrives her! Men dere vil ikke få ett rekkehus til 2.3mill da:( men en 4 roms er mulig! Dette området har alt. Grøntområder, svømmebasseng, skoler alle trinn, og snart kommer det nye kjøpesenteret. det er også kino og bibliotek her. Tar 15-20 min med banen til sentrum
Line_78 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2010 Tusen takk for tips begge to, sjekker på Finn :-) Tar gjerne i mot flere tips.
Rååååsa på ball Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Vi bor i Skedsmo (Lillestrøm) og trives veldig godt! Har også vurdert å flytte til Rælingen (eller kanskje fjellhamar). For meg er det viktig at det ikke er så langt unna Oslo, vi bruker 15 min med bil inn til sentrum og rett under 10 min med toget. Det er fine turmuligheter i området, åpne barnehager, åpne gårder, hoppeloppeland osv. I Rælingen er det flotte muligheter hvis man liker å stå på ski (både slalom, hopp og langrenn) og om sommeren så er det fine fotballbaner og badevann + nebben ("badeland") både i Lillestrøm og Rælingen. Synes også at Lillestrøm er en veldig koselig by blitt, mange bra spisesteder, fine butikker, hyggelige ting som skjer osv. I tillegg så har man jo Strømmen like ved hvor strømmen storsenter ligger med alt av butikker. Grunnen til at vi har vurdert å flytte til Rælingen er at prisnivået er litt lavere enn i Lillestrøm og skolene er litt mindre.
Ioren Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 VI bor i Blystadlia i Rælingen og er storfornøyde med det. Det ligger litt oppi Rælingsåsen på "Lørenskogsida" inne på et bilfritt område med både blokker, rekkehus og eneboliger. Det er 2 barnehager, barneskole og matbutikk inne på området og ungdomsskole 5-600 meter unna. I tillegg ligger stedet "i" skogen, du har hele Rælingsåsen utefor døra di :-D Bruker 20 minutter til Oslo i bil, 20 minutter og gå til Strømmen, og ca 30-35 minutter på å kjøre til Gardermoen Vi betalte 1 450 000 for en 4-roms på 100kvm for snart 2 år siden, rekkehusene her oppe går for sånn 2,1 - 2,5 tror jeg, ikke sjekket på en stund Men du kan jo kikke på finn...
Gemini7 Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Da må jeg som vanlig skryte av lokalområdet mitt:) Jeg kan av hele mitt hjerte anbefale deg Tonsenhagen!!! Bussen tar 10-15 min til sentrum og går hvert 5. (eller 6.?) minutt på dagtid og ganske ofte på kvelder og helger også (hvert 10 .min tror jeg). Bra forbindelse både øst- og vestover også. Selv sykler jeg til jobb på sandaker på 10-15 min. Det helt unike med Tonsenhagen og andre områder i Oslo nord er at man bor helt inntil marka men likevel så nærme sentrum. Det er et utrolig koselig område, og en perle for små barn. Har bodd mange andre steder i Oslo som også oppfyller kriteriene dine (som Tåsen, Sogn, Ullevål, Smestad og Lysaker-selv om noen av disse er dyrere områder da)), og har ikke trivdes så bra som på Tonsen noe annet sted!!! Det er som en stillle, skjermet liten "grend" i byen, helt opp mot Lillomarka. Du har skog, lysløype, skøytebane og slalombakke (Grefsenkleiva) rett utfor døra- kan gå på ski helt til Nittedal. Masse turløyper i marka her. Badedam har vi, stille og grønt er det, innenfor bomringen men utenfor ring 3 (det var mitt kriterie da vi så etter leil pga at jeg vil at barna skal vokse opp m lite eksos), svært lite støy.. Hører fuglekvitter om sommeren, og prepareringsmaskina fra slalombakken vinterstid. Og jeg har sett både rev, hare og rådyr her oppe:) Ang etnisistet så er det i all hovedsak hvite barnefamilier og mye pensjonister som bor her. Skolen har ca 25 % innvandrerbarn, hvis det er av betydning. Jeg synes det bør være såpass:) Liten, hyggelig skole i skogbrynet som gjør det bra på nasjonale prøver og har et inkluderende miljø. Skiskole på vinteren, og skogsturer i sommerhalvåret. Høres jo ut som en salgsplakat, dette, men jeg er virkelig lokalpatriot. Vi skal ihvertfall IKKE flytte Drar ikke frivillig herfra:)
Gemini7 Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Men mht pris er det ganske dyrt da. Men man kan få en 4-roms (oppussingsopbj) for ca 2 mill. Mer strøkne leil går for 3 og rekkehusene for 4.3 og oppover..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå