kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Junior har en periode nå der han ikke vil ha grøt og ikke vil ha middagsmat..får kun i han 3-4 skjeer så er det full stopp... Han har spist både grøten og maten før så er ikke det at han ikke liker.. Han er 8 mnd For fire uker siden spiste han ett helt middagsglass pluss dessert..og en full skål grøt...men nå så er det eneste jeg får i han brødskiver og litt melk.. Hva gjør jeg?? kan han leve på det til han forhåpentligvis vil ha noe annet igjen? tenker i forhold til vitaminer og div som de får i seg igjennom grøt og middag.. Har prøvd tre forskjellige grøt typer men det hjelper ikke og det samme med maten... Må nevne at han hoster endel nå og er veldig snørrete men ikke feber... Noen råd??
Misti Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 vil bare si.. oi. jenta mi er 8 måneder og jeg får ikke i henne noe annet en melk og grøt. har gidd henne samme middagen hver dag for og venne henne til smaken, jeg har laga den selv om hun får middags glass bare brekker hun seg.. og får i henne bare et par brød biter. hvordan får dere det til?
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2010 Tenker du i forhold til brødmat og middagsglass? Han er egentlig alt etende så mat har aldri vært noe problem å fått i han.. begynte med brødskiver rundt juletider og middagsglass har han fått siden 4-5 mnd sammen med grøt...begynte med smaksprøver også økte litt etter litt..var alltid litt brekninger i begynnelsen men det var nok fordi han forventer en annen smak og fordi konsistensen er anderledes... Men som sagt han er alt etende og vi lar han smake på det meste unntatt godis og søtt...han får vaffel hvis vi er ute å spiser eller noe da..men selvsagt ikke en hel, bare ett hjerte:)
Strandloppa og lillebror Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Det virker som om han har litt dårlig matlyst pga forkjølse. Det går nok snart over. Jeg tror jeg ville tatt det helt med ro, bare fortsatt som du gjør nå. Fortsett å tilby den maten han pleier å få og prøv å kompensere med litt mer melk isteden. Tilby vann mellom måltidene. Hvis det varer lenge ville jeg ringt helsestasjonen for å få noen råd.
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2010 Tusen takk for gode tips:) Han drikker masse masse vann hele tiden:) det er han flink på skal fortsette som vi pleier.. håper det er forkjølelsen:) Heldigvis i topp form ellers da og sover når han skal så
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå