Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Barnet mitt får yoghurt hver eneste dag, stort sett til frokost eller kveldsmat. Har i store havregryn og sånne rug"puter". Men vet jo at det er mye sukker i yoghurt, og har dermed begynt å lure på om dette kanskje ikke er så lurt.. noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Både ja og nei tror jeg,datteren vår får yougurt hver kveld med svisker i,det er fordi hun sliter skikkelig med å gå på do, så det er en pluss minus sak....
Lemonia Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Gutten min får også en yoghurt hver dag. Ser ikke på det lille sukkerinnholdet som noe problem. Han får ellers sjelden sukker til hverdags og har et variert og sunt kosthold, og da er det ikke noe galt med litt yoghurt.
LinnisR83 Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Neida. Det er ikke dumt. Bare ikke 3-4 youghurter på en dag, så er nok det bare fint. Er du bekymret for fett og sukkerinntaket, kan du jo kjøpe de uten fett og med mindre sukker?
Willy Wonka Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Nei, det er da ikke dumt. Hysteriet må ikke ta helt av heller så lenge barnet ditt spiser sunt og variert ellers resten av dagen. Min sønn får også en yoghurt før han drar i barnehagen. Dette har blitt en rutine. Han spiser så grovt brød med pålegg til frokost når han kommer i barnehagen kl. 8.00
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Ikke kjøp de uten sukker, de fleste inneholder aspartam.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå