Gå til innhold

Hva synes dere om mobiltelefon hos barn da..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes personlig de ikke bør få det før de er 13-14 år gamle...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå til dags avtales leking per mobil fra barna er 8-9 ofte ser jeg så hvis det blir vanlig i omgangskretsen til barna mine ser jeg meg nok nødt til å være med på leken selv om jeg i utgangspunktet er enig med deg neffi.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Enig med dere begge! Selv hadde jeg ikke mobil før jeg var 13...

Her om dagen spurte jenta på 5 om naboen (datteren til venninda mi) var hjemme. Jeg sa at hun fikk gå å se, hvorpå hun svarte "du kan jo bare sende en melding!"......*sukk*

Skrevet

Jeg tenker at det er greit når de begynner på ungdomsskolen, men jeg ser jo at mine tantebarn har fått det før den tid. Og da hadde allerede stort sett meste parten av vennene deres. Nå er mine et stykke unna, men jeg får ta den vurderingen når det blir aktuelt. Skjønner at min oppfatning muligens er noe gammeldags;)

Skrevet

Spiller nesten ingen rolle hva jeg mener så lenge ingen andre foreldre er enig med meg.. Gutten min går i 3.klasse og er nå den eneste i kameratflokken som ikke har mobil. Dvs at hans venner sender tekstmeldinger til min mobil som jeg da må vise til sønnen min også kan han svare fra min mobil.

Jeg har lovet han mobil til 9-års dagen i mai, mye fordi min svangerskapspermisjon da er over og han skal ikke begynne på sfo igjen. Fra høsten av vil han da være alene hjemme noen timer hver ettermiddag og jeg synes det er greit han har mobil så jeg kan nå han visst han er ute og leker med kompiser.

Hadde også egentlig bestemt meg på forhånd at mine barn skal være midt på treet i oppveksten. Ikke de som har mest lommepenger, men heller ikk de som har minst. Ikke de som må tidligst inn, men heller ikke de som må sist inn. Ikke de som får nye ting først, men heller ikke sist. Nå har jeg allerede gått imot mitt eget forsett siden han er den siste som får mobil.

Skrevet

Mobiltelefon

Det er en mulig sammenheng mellom langvarig mobiltelefonbruk og utvikling av gliom, meningeom og vestibularis schwannom (7).

Dette er tatt fra oncolex.no

Det er muligens en sammenheng mellom mobilbruk og noen typer hjernesvulster..

Tenk på barnas hjerner som ikke er utviklet engang før de får bruke mobil..

synes det er litt skummelt jeg ...

Skrevet

Jeg håper jo at det går an å lære barna mobilvett selv om de får mobil tidlig. Dessuten sender vel den "yngre garde" mest sms uansett. Det får man neppe svulst av :)

Skrevet

Jeg hadde samme holdning før, men etter å ha blitt spurt mannen hva som er problemet med at de små får mobiltelefon. Så har jeg ingen gode svar. Alle "problemene" jeg har tenkt ut er lette å løse.

Jeg har ingen tro på at et barn bruker mobiltelefon så mye eller på en slik måte at det er noen helsefare. Kanskje litt mer skeptisk til de som bruker det på jobben 8 timer 5 dager i uka + på fritiden.

Skrevet

Har aldri sett noen av min sønns små venner snakke lenge i telefonen, det er små beskjeder eller sms. Ellers er den bare med i en lomme eller sekken. Tror ikke de får svulst på hjernen av det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...