2.gangs Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Hei, Nå har det kommet nok en bilsete-test, og nå fant jeg endelig setet vårt; Britax Multi-tech. Det kom desverre veldig dårlig ut da det var testet forover-vendt. Vi bruker det bakover-vendt enda. Er det noen som vet test-resultater når det er testet bakover-vendt? I testen generelt så vises det nesten bare resultater med isofix; jeg fant ingen seter som var kommet over middels som ikke hadde isofix. Gutten vår er 12 kg, og hvis setet vårt er så dårlig, så vurderer jeg å kjøpe nytt.. Er det noen som vet om bra seter uten isofix som er bakover-vendt?
Lemonia Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 MultiTech gjør det veldig bra bakovervendt og er en veldig populær stol i Sverige, og de har peiling på sikring i bil. I Norge har de av en eller annen grunn vektlagt resultatene av bruk forovervendt, til tross for at det ikke er anbefalt å bruke slike stoler forovervendt (når barnet er gammelt nok til å snus bør man gå over til beltestol). Så ikke bry deg om testresultatene. MultiTech skal kun brukes bakovervendt og da er den super. Vi har forøvrig den stolen selv og er helt trygg på at den er blandt de aller sikreste.
Itsrejk Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Vi har også den stolen, og føler meg egentlig trygg på at den er veldig god, i tillegg til at småtten sitter veldig godt og komfortabelt i den. Men jeg skulle som HI gjerne ha lest resultater fra en test der det er testet bakovervendt. Har du sett slike tester, Lemonia, og har du evt. en link?
Lemonia Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Den norske testen, som HI antageligvis refererer til, har testet stolen bakovervendt og det står spesifisert i testen at stolen gjør det veldig bra bakovervendt, men får dårlig karakter sammenlagt fordi det er en stol som teknisk sett kan brukes begge veier og den gjør det dårlig forovervendt.
Itsrejk Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Aha. Ok, da er det jo greit. Forovervendt er uansett uaktuelt de nærmeste par årene.
AO3 Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Selv om jeg synes resultatene i testen er misvisende, synes jeg tross alt det er veldig bra det kom fram at setet ikke gjør det bra framovervendt! Jeg kjøpte Multi-tech fordi jeg tenkte det var praktisk å ha et sete vi kunne snu hvis han for eksempel blir veldig plaget med bilsyke (som sin mor...). Heldigvis går det veldig bra bakovervendt foreløpig, men vi får kjøpe et sete til hvis vi blir tvunget til å snu ham. Vi bruker vår Multi-tech bakovervendt med god samvittighet, og føler oss trygge på at det er et bra sete. Vi er veldig fornøyde med det.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 Jeg sendte mail til trygg trafikk om hva de mente om dette, da testen kom. Jeg hadde også da kjøpt multi-tech fordi jeg syntes det var så greit at det kunne brukes begge veier. Trygg trafikk har ikke gjennomført testen, selv om det kan se slik ut noen steder, men de anbefalte ikke multi-tech brukt forovervendt på bakgrunn av testen. Bakovervendt gjør den det bra, men pga testen bare gir ett resultat tok de det dårligste som var fremovervendt:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå