Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Hvis man får et barn til, øker da følelsen av lykke? Blir man mer fornøyd og tilfreds ved å få tre barn, fire barn? Har selv to, men lurer på å få en til.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Det kommer jo helt ann på hvordan du vil leve livet ditt, hva slags ønsker og planer du har for fremtiden.. Min søster er helt avhengig av egentid til trenign, barnevakt så hun får vært sosial med venner, aleneferier med mannen flere ganger i året osv. Hun er lykkelig med sine to barn for hun vet at denne friheten hun så sårt trenger blir borte om hun får flere. Jeg har aldri barnevakt og trenger det heller ikke. Jeg elsker familieselskaper og innviterer gjerne halve slekta på familiemiddag. Jeg liker hytteturer og barnevennlige ferier. Jeg liker meg hjemme og koser meg med familien min. Jeg gleder meg til ungene blir voksne og skaffer meg svigerbarn og barnebarn, da kan jeg fortsette med mine store familieselskaper og forhåpentligvis være et samlingspunkt i familien. Så jeg er veldig lykkelig med mine fire barn
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har ett barn (kan ikke få fler) føler meg som verdens heldigste og lykkeligste mamma:=)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Vet ikke..kommer vel helt an på personen og hvor viktig det er med mange barn? Jeg har 2, en på 12 og en på 5 mnd. Jeg kan vel si jeg er lykkerligere nå enn jeg var for 5 år siden, men det har med mannen jeg nå er samboer med. Tror jeg var like lykkelig før vi fikk barnet vårt. Mulig vi skal ha et barn til om noen år, men tviler på at jeg blir lykkerligere.
Gjest Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Jeg vil tro at det avhenger sterkt av hva som gjør deg lykkelig
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 I følge en amerikansk studie blir man ulykkelig jo flere barn man får. Men hva den samme studien hadde sagt i Norge hadde jo vært mer interessant.
Lemonia Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Det er ikke antall barn som bestemmer hvor lykkelig man er, men om man har fått de barna man ønsker, enten det er ett eller ti.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har aldri vært spesielt "glad barn", men har nå allikevel endt opp med fire. Lykkelig? Tja, lykke er vel et spørsmål om å huske de riktige tingene, og være passelig glemst i forhold til andre ting. Sånn sett er jeg relativt lykkelig - med eller uten 4 barn.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 Man blir ikke lykkeligere jo flere barn man har tror jeg. Men hvis du ønsker deg sterkt et barn til og ikke får det kan d jo hende du angrer. Tenk heller på hvorfor du vil ha et barn til og hva det kan gjøre (tilføre)familien deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå