Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Del Skrevet 17. februar 2010 Hei Noen flere som også har dannet annti stoffer mot foster? Jeg har fått påvist anti-D som kan være årsak til hemolytisk sykdom hos foster. Har hatt stigning i titer den er nå på 256. Det sier meg ikke så masse. Har lest en del på nettet om dette, men blir ikke helt klok. Hvor høy må titer være for at det er farlig, og man må starte behandling? Noen som kan dele sine erfaringer? Jeg har termin 16 mai 2010 Takknemelig for svar:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141452431-rhesus-immunisering/
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #2 Del Skrevet 21. mars 2010 Hei! Jeg har påvist anti C -og anti D. Jeg har fire barn, hvor alle unntatt en er rhesus positivt. Jeg har etter siste fødsel titer (anti D) på 512. Fostermedisinsk senter i Trondheim har sagt at jeg kan få flere barn, de ser ikke bare på titer men også hvordan forrige svangerskap foreløp. Slik jeg forstår det er det selve stigningen som har betydning, ikke nødvendigvis hvor mye antistoffer en har i begynnelsen av svangerskapet. Alle med titer over 128 skal henvises til Trondheim. I mitt site svangerskap fikk jeg titerstigning i uke 30, det steg to steg, og barnet ble tatt med keisersnitt i uke 34 og måtte ha tre blodoverføringer etter at det ble født. Barnet måtte ligge under lys i en uke (døgnet rundt) fordi det fikk hemolytisk sykdom, de røde blodlegmene ble nedbrutt altfor fort. Hun trengte ikke å få skiftet ut blodet. Vi lå 1 mnd. på sykehus, barnet er i dag to år og helt frisk. Dersom titeret stiger slik at barnet får anemi, har de i Trondheim gode metoder for å hjelpe barnet med blodoverføring i mangen. Det er sjelden dette trenges dersom titeret er under 1024. Jeg ønsker deg all lykke til, og skriv gjerne litt om hvordan det går! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141452431-rhesus-immunisering/#findComment-141619407
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå