Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Gutt på snart 6,jente på 3, de har hvert sitt rom nå. Vi venter barn til høsten,men vet ikke hva vi skal gjøre med soveromsfordelingen...vanskelig... Flere som har for få soverom?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Slutt å knull ,og planlegg først....
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Hva med å gjøre slik at når babyen kommer, så kan 6 og 3 åringen bo i samme rom. Og babyen får et eget rom, for hvis h*n skriker om natten, så forstyrrer ikke babyen de andre barna? Bare et forslag.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Har tenkt på det... Det første halvåret skal mini ligge inne hos oss med tanke på amming osv, men må nok ha de på samme rom etterhvert-de to største. De er veldig gode venner, men ikke vant med å sove på samme rom,ser for meg det blir partystemning hver kveld, med mye lek og gøy:) HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 De 2 eldste må sove sammen når minste trenger eget rom, de bør flytte sammen i god tid før minstemann tar det for å forhindre sjalusi.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 -Kjøpe større. -De to eldste deler rom. -Dere deler rom med yngste barnet i noen år -Lage et ekstra rom i leiligheten
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Den nye babyen burde da kunne dele rom med dere voksne i lang tid fremover. Og innen den behöver annet rom så har dere kanskje funnet noe större. Men det burde da väre ganske mange barn som deler rom også, så det burde også gå bra.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Du få bare prøve ut. Funker ikke det, får du bare prøver å legge de to yngste på samme rom. Får du en gutt eller jente? For tenkte bare hvis du får en jente, så kan jo jentene dele rom eller omvendt. Har selv 3 søsken. Vi var 4 som delte 2 rom da vi var liten. Jeg og lillesøstra mi på samme rom, og brødrene mine på samme rom. Gikk helt fint Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Vi har tenkt lenge på å kjøpe større, men så er det et dilemma at vi ikke kan flytte for langt fra der vi bor, fordi han som skal begynne på skolen i august må da skifte skole.Det er ganske strengt dette, og dessverre er det ikke så mange hus til salgs for tiden i dette området, vi har vært på visninger,men ikke funnet noe som passer. Gutten har en "skolestarter"-gruppe i bhg,med venner han skal begynne sammen med, som han har gått sammen med i flere år, vil derfor ikke flytte vekk fra skolekretsen. Så da får de enten flytte sammen, ellers så får vi ha mini inne til oss til vi har funnet noe annet. Vi får se HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #12 Skrevet 17. februar 2010 Vet ikke hva vi får:) Men det var ikke så dum en ide. Hvor mange år er det mellom deg og lillesøster?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #13 Skrevet 17. februar 2010 Jeg er eldst av 3 søsken, og hadde bare 2 soverom gjennom nesten hele oppveksten.. hos oss delte de 2 yngste rom i mange år (begge gutter), mens jeg som var eneste jente og eldst hadde eget rom. Gikk helt fint det. Det er 4 år mellom brødrene mine, de delte rom fra minste var ca 1 år.. Dere får se hva som funker:)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #14 Skrevet 17. februar 2010 2 år mellom oss, og 5 år mellom brødrene mine. Hilsen anonym med 3 søsken.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #15 Skrevet 17. februar 2010 Vi gjorde 2 mnd før og det gikk fint.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #16 Skrevet 17. februar 2010 Godt å høre at det har funket bra for flere. Vi er veldig spent på hvordan dette skal gå HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #17 Skrevet 17. februar 2010 Hei jeg vil bare si at det er ikke så ille å dele rom som det mange tror. Tenk hvor flinke de blir til å samhandle med andre allerede fra de er små, dele, lære å ta hensyn, de blir sosiale og lærer å forholde seg til andre mennesker på en helt annen måte enn f.eks enebarn! Tenk å være så heldig!! De kommer til å ha utbytte av det for resten av sitt liv, vet det av erfaring. Og tenk så bra å ha innarbeidet dette med å forholde seg til andre, på en sånn skikkelig måte allerede fra tidlig barndom!! Jeg tror nesten bare det er en fordel jeg. Et enebarn får jo mye større problemer når det gjelder å ha et annet menneske tett innpå seg til alle døgnets tider, enn et barn som har vokst opp med å dele rom (vil jeg påstå). Selv om det jo er både og, men som oftest! Du skal ikke se på det med å la barna dele rom som en ulempe. Tenk heller på hvor heldige de faktisk er som har søsken å dele med! Er mange som gjerne skulle hatt det.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #18 Skrevet 17. februar 2010 Jeg tror egentlig det vil gå bra hvis de to største skal dele rom. Det er bare 2.5 år mellom dem, og de er veldig gode venner og har stor glede av hverandre:) Er vel mest spent på hvordan sovingen skal gjennomføres, da jeg ser for meg leking,fliring, og bare gøy og ingen soving:) Da de ikke er vant til å sove på samme rom,men det er vel noe som går seg til kanskje:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå