Gå til innhold

Når man er født i uke 36, må baby da ligge lengre på sykehuset enn vanlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på babyen

Min gutt kom 36+ noen dager og vi kom engentlig hjem etter vanlig tid. Viste seg at han billirubiverdiene steg og vi måtte inn igjen var skrevet inn 1 uke på riksen.

så ble 10 dager men var hjemme i 2 av dem

Ble født en gutt her 7 uker for tidlig og han kom hjem etter 7 dager på sykehuset.

Skrevet

Jeg fødte i uke 36, og vi dro hjem etter 2 dager. Lillemor var i fin form, tok til seg mat og var normalvektig.

Så som du skjønner, så kommer det helt an på babyen og i hvilken tilstand den er i.

Skrevet

Vår ble født i uke 34 og lå kun 10 dager på prematuravdelingen. De hadde forespeilet os at vi kanskje måtte bli på sykehuset helt frem til hun egentlig skulle vært født- altså 6 uker- men edt avhenger helt av barnets form. jenta vår var sterk og fin, trengte ikke kuvøse og lærte fort å ta bryst selv, og da var det ingen grunn til å ha henne der lenger:) Det varierer veldig hvordan formen deres er, størrelsen på barnet osv. Men i uke 36 er man jo kun en uke unna å være innenfor normalen (uke 37= ikke for tidlig født), så vil tro det ikke er nødvendig med noe langt opphold:)

Skrevet

Det avhenger av babyen. Sønnen min ble født i uke 36 og han lå på nyfødt intensiven i tre uker.

Skrevet

Sønnen min ble født 36+5 så det er vel egentlig i uke 37. Men vi reiste hjem etter to dager. Ville hjem samme dag, og dagen etter, men fikk ikke lov pga at han ble regnet som prematur. Med tanke på at han var over 3 kg og ikke noe liten, var det litt plagsomt:-P

Skrevet

Eldste mann kom til i uke 36.. vi lå 3 uker fordi han ikke klarte å puste selv.. kommer helt ann på ungen : )

Skrevet

uke 35+0 lå i 10 dager, men var dysmatur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...