Gå til innhold

Glad for at jeg er jentemamma....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ligger nok i mange jenter et ønske om å bli jente mamma. V forestiler oss nok litt på forhånd hvordan det vil være veldig fantastisk å ha en jente å dolle opp, som skal ha de samme interesene som deg, og som alltid vil ha et spessielt forhold til mamman sin. Det samme tror jeg gjelder menn. Tror nok de fleste menn ønsker seg en sønn.

Nå har jeg to gutter og ei jente. Har lengst erfaring med å være gutte mamma, og vil bare si at det bare er helt fantastisk. Jeg tror det å bli gutte mamma har forandret meg litt. Har et veldig annet syn på det med små gutter nå. Kanskje er jeg litt mindre opptatt av dill en det jeg var. Kanskje det er sunt for jenta mi at jeg ble gutte mamma først. Kanskje hun slipper hå bli dullet så fælt med.

Kjempe gøy med begge kjønn. Men dere som ikke får oppleve å få gutter. Jeg tror dere går glipp av noe... Håper ikke dette blir tolket helt ut av kontekstene. Synes det er utrolig synd at du har så liten tiltro til gutter og menn generelt.

Hilsen super fornøyd mamma til 3.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at du heller vil ha oppdratt en forbryter enn et offer?

Skrevet

HI her - JEG HAR IKKE liten tiltro til gutter og menn generelt!

Dere må være snille og lese hva jeg skriver. Har hele mitt liv vært omgitt av snille, kjærlige menn.

Men jeg vet jo at flere menn enn kvinner begår forbrytelser (ser at noen over her tviler på statistikkene, men da er man vel virkelig vrang av seg), og jeg vet jo at disse mennene en gang har vært mammas lille koseklump.

Hva gikk galt? Det spørsmålet ville jeg stilt meg om jeg var mamma til en gutt. Nettopp for å prøve å gjøre hans oppdragelse og oppvekst slik at han vokste opp til en god mann.

Som mamma til jenter vet jeg jo at de også på mange områder kan gjøre vonde ting eller bli utsatt for det. Og jeg tenker jo på hvordan jeg kan ruste dem slik at de klarer å stå i mot gruppepress, ikke bli mobbere, være rause og omsorgsfulle osv. Jeg leser og hører om jenter som dropper ut av skolen, som slåss, som mobber - jeg leser og hører om kvinner som er narkomane, som stjeler, som er slemme mot andre mennesker, snyter på skatten, osv osv.

Er det bare jeg som tenker på sånne ting? Tror alle dere andre at barna deres kommer til å bli praktmennesker som voksne? Er det gjengs for alle mødre, eller bare mødre her på disse sidene?

I så fall er det mange som lurer seg selv.... Vi må jo se virkeligheten i øynene, folkens!!! Menneskebarn av begge kjønn blir født gode - det tror jeg på - vi foreldre må bare hjelpe dem til å forbli det.

Skrevet

Kanskje du har vært hos psykologen min? Han sier at gutter fra naturens side krever dobbelt så mye oppdragelse som jenter, men at de ofte kun får halvparten - fordi far ikke er delaktig nok. Skal det bli skikkelige folk av gutter må de ha en skikkelig far til å temme dem - storbukken temmer småbukken også i naturen.

Skrevet

Hehe, nei, trodde du virkelig det utifra hva jeg skrev? Snakker om å vri på alt man skriver;)

Skrevet

Sitat:

*Men jeg vet jo at flere menn enn kvinner begår forbrytelser (ser at noen over her tviler på statistikkene, men da er man vel virkelig vrang av seg), og jeg vet jo at disse mennene en gang har vært mammas lille koseklump.

Hva gikk galt? Det spørsmålet ville jeg stilt meg om jeg var mamma til en gutt. Nettopp for å prøve å gjøre hans oppdragelse og oppvekst slik at han vokste opp til en god mann.*

Statistikken sier at prototypen på en kriminell i Norge er:

-mann

-etnisk nordmann

-oppvokst i forsterhjem/institusjon/vanskelige kår

-ca 50% av de er mishandlet

-mellom 30 og 35 år

Det som gikk galt var at foreldrene ikke var det du sier. Disse guttene har ikke vært mammas kosklump i de fleste tilfeller. Jentene som vokser opp i samme kår, blir ikke det samme. De blir ofte narkomane, unge mødre eller prostituerte eller flere av disse. Grunnen er at overlevelsesinstiktet til menn er høyere enn kvinnens og menn er fysisk strekere og orker denne livsstilen.

Oppegående foreldre med gode evner oppdrar helt normale gutter.

Skrevet

Du må virkelig være de dummeste av de dumme... Tulling

Skrevet

Det er jammen meg utrolig hvor mye tull det er mulig å diskutere på disse sidene!! Hva har mange av dere oppe i topplokket, egentlig??

Jeg er utrolig glad og takknemlig for at jeg er mamme til BÅDE en jente og en gutt!!

Skrevet

Huffameg Hi, da må du for all del ikke få flere barn, det kan jo bli en gutt. En forferdelig gutt!!

Herregud sier bare jeg.

Hilsen jentemamma

Skrevet

Oi...bare vent til jenta di kommer i tenårene, da ønsker du kanskje at du heller hadde fått en gutt.

Jeg er ikke så naiv at jeg tror jenta mi vil være lettere å oppdra enn en gutt. De sier at guttene er litt mer villere av seg frem til de blir ca 11-12 år, mens jentene er de rolige. Når de når 11-12 års alderen, da bytter de.

Jentene skal gjennom tenårene med masse press fra ulike miljøer, og jeg tror de har det tøffere nå enn før da vi var unge. Dessuten er det nå mobil og internett, som gjør det vanskelig som foreldre å følge med på hva de foretar seg.

Du nevner voldtekt, stjeling osv. Jeg hadde vært like fortvilet om jenta mi rotet seg bort i narkotika, prositusjon og det som verre er.

Så bekymringsfritt er det ikke å være forelder, enten en har gutt eller jente:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...