Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg venter barn med en mann som er engelsktalende å hele hans slekt bor i caribien. Jeg kommer aldrig til å ha mere kontakt med vedkommende pga trusler mm.

Bør jeg alikavel ta hensyn til at han og hans familie er engelsktalende når jeg skal velge navn på jenta ?

Eller kanskje jeg bør velge et typisk norsk navn ?

Jeg har 4 barn fra før av, og alle de har litt spesielle navn:

- Sirin Angelica

- Benedicte Isabell

- Chris Adrian

- Rikke Stenetta

Noen som har forslag til jentenavn ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141451901-jeg-er-s%C3%A5nn-i-tvil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

der syns eg du bør følge magefølelsen din. Men kan jo vere artig å gi jenta navn som seier noko om identiteten hennar. kanskje du kan velge eit norskt navn med eit navn nummer to som seier noko om identitet. Da kan ho jo velge evnt å kun bruke det norske om det føles mest rett, men har og eit navn som seie noko om kvar genene kjem frå om ho vil det seinare. Ann- Rosy?

nei visst ikkje du skal ha noko kontakt med han,hadde ikkje eg brydd meg om da...då hadde eg valgt da navnet eg likar,om da er veldig norsk eller ikkje....

uvanlege,men stilige navn på barna dine...

Line Victoria

Maja Theoline

Ada Simone

Sina Amalie

Thea Camilla

Lotte Cecilie

Laura Helene

Helene Marie

Lisa Nathalie

Lone Sofie

Tiril Johanne

Alette Christine

Julia Anastasia

Jeg synes du bør velge ut fra magefølelsen din. Evt sette opp navn du liker uten å ta noe form for hensyn, så ser du bare hva utfallet blir. Synes du skal gå for det navnet du liker best, uavhengig om det er internasjonalt eller norskt.

Sirin Angelica

Benedicte Isabell

Chris Adrian

Rikke Stenetta

og..

Felicia Malen

Malin Sophia

Mathea Jeanett

Olivia Susann

Luna Marielle

Leah Olivia

Leah Marielle

Annonse

Jeg synes du bør gå for et norsk navn først, siden jenta først og fremst blir norsk. Og hvis du skal ha dobbeltnavn, kan det andre være mer engelskspråklig.

Likte godt navnet Sirin.

Iris er fint, og det ville vært stilig med Siren, Rikke og Iris ;) Er ellers ikke så opptatt av at navn skal matche.

Nevnte Iris siden det på en måte blir et kompromiss mellom to ønsker. Her blir det oppfatta som norsk, men funker utmerket i engelskspråklige land.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...