Gå til innhold

Legen har skrevet ut for mye medisin til babyen min! :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Miniskatten på 5 mnd hadde et lite anfall av falsk krupp med påfølgende slimtett bryst. Vi fikk en resept på efedrin av legen.

Knotten ble veldig merkelig av denne hostesaften (sov dårlig på natten bl.a), og jeg spurte etter erfaringer her inne. Jeg slo meg til ro med at noen reagerer litt på stoffet, men etter å ha sett ungen fullstendig oppgira (og sutrete) en halvtimes tid, før han steinsovna i fanget mitt, fikk han ikke mer...

I dag har vi vært hos legen på helsestasjonen, og vi fortalte hvordan han reagerte på stoffet. Legen forklarte litt om mengde og dosering, og det viste seg at den første legen har skrevet for høy dose på flasken!

Stakkars stakkars gullklumpen min! :(

Det er jo ikke snakk om mye - 5 ml isteden for max 4ml - men det er tydelig mye for en liten babyklump!

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget... men leger kan altså også ta feil :) (Hva!? er de også bare mennesker??)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mikstur: Bør brukes periodevis, 4-5 dager om gangen. Voksne: 20-50 mg (10-25 ml) 2-4 ganger daglig. Barn: Døgndose 2-3 mg/kg/døgn, fordelt på 4-6 doser.

Spørs vekten på babyen din. Stakkars ungen din, er sterke saker dette. men regner med pusten ble bedre om ikke annet.

http://felleskatalogen.no/ se på denne hvis du vil lese mer.

uff, du bør kanskje gjøre legen som skrev ut dette oppmerksom på det, slik at han ikke gjør samme feil engang til.

Skrevet

Uff, dette er jo altfor mye for den lille kroppen. Datteren min er 1 år, og vi fikk beskjed om å gi henne 2,5mg, og være NØYE med doseringen.

Men, det går nok bra skal du se. :)

Skrevet

For 12 år siden hadde eldstemann denne medisinen mot falsk krupp. Han låg og turnet i senga mellom oss hele natta og sov ingenting. Vi sluttet snart med efedrinen.

Skrevet

Hmm... nå måtte jeg hente flaska til sønnen min.

Der står det: 8 ml inntil 4 ganger daglig.

Denne fikk han når han var 14 mnd

Skrevet

Husker ikke hvor mye gutten min skulle ha, men ha ble heeeeelt hyper, så er nok en vanlig bivirkning uansett. Vi sluttet også, han sov dårlig nok som det var. :P

Skrevet

Poden ble spinnvill!!! Husker ikke dosering nå, men han roterte rundt i senga!!

Skrevet

Da minsta tok mandlene, skrev legen ut for høy dose smertestillende, og tok ikke hensyn til at hun veide veldig lite for alderen (4 år/11-12 kg), selv om det sto på papirene.

Hun fikk paracetforgiftning, spydde som en gris og ble bare slappere og slappere, og fikk ikke så mye kontakt osv. Måtte ringe giftnfosentralen, som sendte oss rett til legevakten osv. Heldigvis var leverprøver osv. ok.

Men noen leger sjekker bare ikke nøye nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...