Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Hvis mannen/samboern/kjærsten deres hadde vært ungkar i flere år, og i ungkarsperioden hadde vært på ferie i et litt beryktet land hvor han klarte å bli full og ta imot tilbud fra en prostituert, bare en gang og ikke i noen andre tilfeller... Hadde dere dømt ham da, eller hadde dere godtatt det og ikke brydd dere siden det var del av fortiden og ikke har noe med forholdet deres å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Mannen min innrømte å ha gjort dette her for en stund siden. Han var 18 år og på fylletur når det skjedde. Jeg syns ikke akkurat noe om det, men vi har vel alle gjort dumme ting i vår ungdom, og han tar totalt avstand fra dette i dag. var derfor han ikke ville fortelle meg om det før nå.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Akkurat det å kjøpe seg en dame viser jo et menneskesyn som jeg ikke hadde satt noe pris på, men samtidig så sier du det var et engangstilfelle....Hm, jeg håper at om mannen min hadde gjort noe slikt ville han hatt vett til å sørge for atjeg ikke finner ut av det. Jeg har sikkert også noen ting i min fortid som han ikke ville jublet for....
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Enig i at det ikke er noe særlig å vite om sånn, men fortid er fortid, og så lenge de kommer seg friske fra sånne ting så har det jo ingenting å si mener nå jeg. Mannen min var i Asia under en berømt begivenhet, og var litt i ubalanse i tiden etterpå. Når han reiste tilbake en stund etter så var det til å gå på fylla der og "leve livet" som han kalte det. Jeg bryr meg ikke om hans feil i fortiden, selv om det ikke er så veldig mange år siden. Jeg føler ikke at hans ONS, ekser, eller andre utskeielser har noe som helst med oss å gjøre nå. Ihvertfall ikke så lenge han har sørga for at det var trygt. Lurte bare på om det var jeg som var unormalt forståelsesfull siden jeg synes det virker som om mange her ser kriser i langt mer uskyldige ting enn akkurat det. HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 11:22 Du hadde ikke tatt det som et tegn på ærlighet og tillit altså? HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Mulig jeg er naiv, men jeg ville gjort det, altså tatt det som et tegn på tillitt... Jeg har da selv en fortid (ikke kjøpt sex da), og så lenge det er et engangstilfelle, hadde jeg ikke brydd meg. (Ikke tidligere anonym...)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 11:55 Synes ikke det er naivt i det hele tatt. Jeg sendte jo manne min på ferie rett etter vi ble sammen til samme sted igjen, rett og slett fordi jeg stoler på ham og fordi jeg vet at han aldri ville tatt sjansen på å gjøre meg mistenksom for intensjonen hvis han faktisk hadde hatt noen skumle hensikter der. Synes mange er ekstremt hysteriske på ting som ligger i fortiden. Fortid er fortid, og ikke noe som har noe særlig påvirkning i et normalt og oppegående forhold mener nå jeg. HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Forresten så var ferien hans booka FØR vi møttes, men det var for å reise tilbake og oppleve kulturen og alle de positive sidene ved landet. Ikke for noe annet. (i tilefellet noen skulle finne på å krangle om det, vet jo aldri)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 Tja, det kommer jo an på hvor lenge siden det er evt, og om han har endra kvinnesynet sitt siden det. For i mine øyne er det ikke sexbiten som er problemet her, men det at det å kjøpe sex med prostituerte reflekterer et kvinnesyn som jeg finner motbydelig. Men ok, hvis dette var noe han gjorde i sin ville ungdom, mannen angrer, har endret syn og ikke ville gjort det igjen, så hadde jeg vel kunnet leve med det, selv om jeg ikke akkurat hadde ropt hurra for det.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Jeg ville tatt det som et bevis på at jeg hadde halt i land en usympatisk, lite reflektert, overfladisk og uspiselig mann. Man kjøper ikke en kvinnes kropp for penger, samme hvor pågående og tilsynelatende blide og medgjørlige de asiatiske - og veldig desperate- jentene fremstår!! Det er lavmål å kjøpe sex, jeg ville aldri hatt et forhold til en så lite varm og reflektert mann. Som ikke evner å se et menneskes tragedie og fortvilelse der hun er tvunget til å selge underlivet sitt. Hadde han hatt noble hensikter hadde han GITT henne penger og latt kroppen hennes være i fred. Ekkel fyr. Spiller ingen rolle om han tar aldri så mye avstand fra dette nå, det var nå uansett HAN som kjørte den i henne den gangen også. Og å sende ham dit for å "oppleve kulturen og de positive sidene ved landet"-- alene- vel, ja bare han vet hva det måtte innebære. Hadde en mann jeg møtte kjøpt sex, hadde jeg droppet ham på flekken. Den slags verdier ligger hinsides hva min mann- og jeg- forfekter. Heldigvis. Men bare HI kjenner denne fyren og vet hva han er kapabel til. Jeg mener bare at en slik handling sier en hel masse om en mann.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Er selv sammen med en som har gjort dette EN gang...da han var 15 år bare....han var med en ekkel slektning som lokka ham med seg. jeg synes det er ekkelt, og må innrømme at jeg har vært så dum og tatt dette opp noen ganger (men det var bare i begynnelsen av forholdet altså)...Sleit litt med å "svelge" dette, men kom over det til slutt Vet at han angrer veldig og dette er ikke noen han hadde gjort igjen. men herregud...han var jo så ung. Det er mennesklig å feile. man lærer så lenge man lever
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #12 Skrevet 17. februar 2010 Mannen min er verken uspiselig eller har et dårlig/negativt kvinnesyn. Men du ville altså dumpa ham for noe han gjorde i fylla og som han egentlig ikke oppfatta før avtalen var gjort altså? En engangs-greie? Har du aldri gjort feil i fylla du? Hoppa til køys med en felles-pikk når du enda var singel? Og å oppleve kultur betyr det samme for en som reiser til Asia som for en som reiser til syden. Alle mannfolk er ikke drittsekker fordi de blir revet med i et svakt (og depressivt) øyeblikk vel? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå