syngejente Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Jeg ammer 1 åringen min! Har fortsatt ikke fått tilbake mensen etter fødselen? Eller kanskje jeg er blitt gravid igjen??
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Amma til hun var 21,5 mnd, mensen kom tilbake 7 mnd etter fødsel. Ammet på natta helt til hun var 13 mnd. (Ble gravid igjen da hun var ca 1,5 år, hadde prøvd siden mensen kom tilbake) Du merker vel om du er gravid igjen? Ta en test om du er i tvil. Mensen var veldig uregelmessig lenge, forresten.
lille sprelle Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Fikk tilbake ved ca 7,5 mnd - fullammet da
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Her har jeg fått tilbake mensen rett etter 10mnd begge gangene. Det er visst fasit for meg selv om ammingen har vært ulik. Eldste ble nattammet til ca 7,5mnd og 5-6 ganger daglig ved 10mnd. Minste har jeg knapt nattammet, og har hatt færre dagamminger hele veien. Snart tørket ut Ble gravid med nr.2 rett etter mensen kom tilbake, men merket ganske fort at det gjorde vondt å amme. (hjalp med færre amminger) Ei jeg kjenner har fått tilbake mensen rundt året etter fødsel. Tror det er veldig individuelt!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Fikk mensen som varte i over to uker med en gang etter at jeg begynte på cerazette når ungen var 7 mnd. Fullammet nesten enda da. Så blødde jeg ikke noe mer før jeg sluttet på pillene når ungen var 1 år. Da fikk jeg regelmessig mens med en gang. Har prøvd å bli gravid siden det foreløpig uten hell. Ungen er nå 22 mnd og ammes fortsatt 3-4 ganger i døgnet.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Fullammet i 6 mndr, og nøyaktig en mnd etter introduksjon av fast føde kom mensen tilbake (ammet fortsatt mye). Skulle gjerne vært kvitt den lengre.
småmåsen Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 med første barnet da hun var 15 mnd og andre når hun var 20 mnd
lillepixie Skrevet 19. februar 2010 #9 Skrevet 19. februar 2010 Jeg har ammet "døgnet rundt" i snart 2 år og fikk igjen mensen etter 4 mnd nøyaktig:)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #10 Skrevet 19. februar 2010 Jeg har fått mensen igjen åtte uker etter fødselen med begge barna. Og begge gangene har jeg fullammet på det tidspunktet.
_Løvemamma_ Skrevet 22. februar 2010 #11 Skrevet 22. februar 2010 Jeg fullammer et lite matvrak med bollekinn og går på cerasette. Fikk mensen igjen etter ca 8 uker, 2 uker etter at renselsen var ferdig. Men ser noen andre her fikk mensen rett etter at de begynte på cerasett for så å ikk eha den på lange tider, så nå krysser jeg fingre og tær for at det skal gjelde meg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå