Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Jeg fikk beskjed fra helsesøstra om å trappe ned på amminga. Jenta mi er 11 mnd og får pupp kl.04,08,12,17 og kl20. 5 ganger ca.Ikke så mye hver gang.Hun var bekymret fordi hun nesten ikke hadde lagt på seg på 2mnd.Hun veier 7 kg. Problemet er at hun ikke spiser så mye mat.Litt grøt,middag.og frukt! Om morgenen er det vanskeligst å la være å gi henne pupp fordi jeg er så alvorlig trøtt.tungt å stå opp. Helsesøstera sa at melka ikke er så næringsrik lennger(mindre fett) Jeg har tengt å fortsette å amme til hun blir 2 år. Men jeg trenger tips for å få henne til å spise mer mat. Hun spytter ut hHun spiser små biter med brød.pålegg vil hun ikke ha.spytter ut. Helsesøstra sa vi må prøve å ha smør i maten. Har prøvd det.Hun spytter ut.
lille sprelle Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Fruktbegre var stas allerede tidlig hos oss. Småfolk har noen med litt fiber i. Jeg ammet etter mat ved hvert måltid frem til 11 mnd. MEN det var først mat og så amming. Litt næringsrik drikke er kanskje heller ikke å forakte? Smoothies er populært! Biolamelk går det også an å begynne å prøve etterhvert nå.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Det er fint og få råd både fra helsestasjonen og fra andre, men først og framst stol på deg selg og ikke la deg stresse for mye. Jenta min la på seg lite og helsesøster stresset oss veldig i forhold til mat. Jenta vår likte bare en type grøt og ville ha litt mat veldig sjeldent. Hun var blid og fornøyd med god motorikk og viste ingen tegn til at hun fikk for lite mat. Vi ble så stresset av helsestasjonen at det å være på besøk hos noen over lengre tid ble slitsomt da vi hele tiden tenkte på hva vi skulle gi jenta vår å spise, og om hun ville spise i hele tatt. Jenta vår er snart 3 år, og spiser fortsatt lite, men hun er frisk og rask. Hun veier 10,5 kilo og er ca 90 cm. Hun har akkurat begynt å spise litt kjøtt til middag, men rører ikke grønsaker eller potet. Denne gangen skal jeg la gutten vår spise når han er sulten og stole på at vi kjenner ungen vår best. Så igjen. Stol på dere selv. Hør på råd og test ut forskjellige matvarer, men ikke la dere stresse om ungen deres ellers virker blid og fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå