Fire småtroll Skrevet 17. februar 2010 #26 Skrevet 17. februar 2010 Lærer Søtt! Du rett og slett bare elsker skolen og alt som har med den å gjøre! Slike som deg trengs det også flere av i følge statistikkene! Det mange glemmer er at du vil ha relativt stor makt. Det er jo du som former fremtidens hjerner! Og det er ikke en smal sak. Du kan bli alt fra Førskolelærer til lektor, eller om du er ordentlig sær - på folkehøgskole eller steinerskole! Valget er ditt! Lønna ligger på 350 000 kr i året, så du må altså brenne mer for yrket enn for pengene! Men til gjengjeld vil du bli husket i lang tid framover. Kunnskap er makt!! Stemmer ikke, jeg jobber med noe helt annet.. Men det kunne fort ha blitt sånn, jeg hoppet nemlig av lærerskolen etter første året fordi jeg var så lei av å pendle.
Nisseungen08+lillebror12 Skrevet 17. februar 2010 #27 Skrevet 17. februar 2010 Politi Få yrker har så mange sammensatte og varierte arbeidsoppgaver som de som finnes i politiet og lensmannsetaten. Fra enkle ekspedisjonssaker til kompliserte etterforskningsoppdrag. En viktig oppgave er også å forebygge straffbare handlinger, og kanskje nettopp du blir en av dem som skal passe på oss alle når vi vandrer ute på gatene? Kontakt med mennesker er fellestrekket for alle de ulike oppgavene en politibetjent arbeider med, det er derfor viktig at du kan omgås mange ulike mennesketyper! Det vil bli forventet av deg at du opptrer korrekt og fornuftig og at du har et rent rulleblad fra før! Du må også ha god fysikk og god helse. Inntekten din vil ligge på alt fra 304 000 til 429 000 alt ettersom hvor langt opp du vil. Utdannelsen din er 3-årig med både praktisk og teoretisk opplæring! Kanskje dette er veien for deg? 10.00% falt innenfor denne kategorien. Dette var jammen ikke langt unna! Jobber innen noe lignende. Hadde ikke trodd testen skulle slå ut så bra!
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 17. februar 2010 #28 Skrevet 17. februar 2010 Statsviter Jeg håper du er glad i dokumentbunker, rutiner og debatt! Kriser og drama bør du også tåle en goood posjon av. Hvis du er interessert i samfunnshistorie og politiske begivenheter, trygg på deg selv og hvor du står, så er dette et bra yrke for deg. Det er kanskje utakknemlig til tider, men du vil få mye oppmerksomhet i det minste, om ikke også flotte karikaturtegninger av deg selv (ofte i en ufin samhandling med andre politikere) i Dagbladet! Når politikerne endelig har kommet fram til noe, kan du komme å ødelegge hvis du vil, ved å stille spørsmål til innholdet og konsekvensene dette vil få. Mye hviler på din personlighet når det kommer til hvilken stilling du vil få, med mindre du kunne tenke deg å undervise eller forske. Tar du master vil lønna di ligge mellom 350-480000 kr! Hahaha! Jeg finnes dessverre ikke interessert i politikk, og det kunne ikke falt meg inn å bli statsviter.
Gjest sug lut Skrevet 17. februar 2010 #29 Skrevet 17. februar 2010 Vel, en test der en kan si at en er nattmenneske og går rundt som zombie om dagen, samt jobber i skippertak, og likevel blir resultatet lærer...
ippemo får augustbaby Skrevet 17. februar 2010 #30 Skrevet 17. februar 2010 Statsviter Jeg håper du er glad i dokumentbunker, rutiner og debatt! Kriser og drama bør du også tåle en goood posjon av. Hvis du er interessert i samfunnshistorie og politiske begivenheter, trygg på deg selv og hvor du står, så er dette et bra yrke for deg. Det er kanskje utakknemlig til tider, men du vil få mye oppmerksomhet i det minste, om ikke også flotte karikaturtegninger av deg selv (ofte i en ufin samhandling med andre politikere) i Dagbladet! Når politikerne endelig har kommet fram til noe, kan du komme å ødelegge hvis du vil, ved å stille spørsmål til innholdet og konsekvensene dette vil få. Mye hviler på din personlighet når det kommer til hvilken stilling du vil få, med mindre du kunne tenke deg å undervise eller forske. Tar du master vil lønna di ligge mellom 350-480000 kr! 9.21% falt innenfor denne kategorien. Hmmm... vel... jeg holder på å utdanne meg til å bli barnevernpedagog :-)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 17. februar 2010 #31 Skrevet 17. februar 2010 Hmmm... Ble Politi... Kan vel ikke akkurat si at det er noe jeg har tenkt på at jeg passer som... Men akkurat for øyeblikket er jeg skikkelig i tvil om jeg vil fortsette jobben min eller om jeg vil finne på noe annet, men har jo ikke peiling på hva jeg har lyst til... Er liksom litt interessert i alt mulig, så det blir vanskelig å velge Men politi ser jeg ikke helt for meg at jeg passer som, altså... Er utdannet ingeniør;)
Pengetreet Skrevet 17. februar 2010 #32 Skrevet 17. februar 2010 Lege Jasså! Det er lege du passer til å bli! Frister syke mennesker og høy inntekt? Eller kunne du tenke deg å drive hjelpearbeid for leger uten grenser? Arbeidsplassen din kan være på legekontoret som fastlege eller på sykehuset. Diagnoser må stilles og et stort krav stilles samtidig til deg om du klarer å gi pasienten den behandlingen han/hun trenger. Du kan jobbe med det meste, enten du ønsker å jobbe i sykehusadministrasjonen eller innenfor forskning - muligheten er der! Inntekten din er ikke så værst heller, men dette er jo et kjent faktum! jeg sier bare minstelønn på ca 570 000. ( Det skulle bare mangle med det studielånet du kommer til å få!) Lykke til!! Aldri vurdert å bli lege
Gemini7 Skrevet 17. februar 2010 #33 Skrevet 17. februar 2010 Psykolog, endte jeg opp med. Og det var jo ikke skivebom, da jeg holder på med PhD i psykologi. Er riktig nok ikke kliniker, men det var ihvertfall riktig fag.
Sylteflesk Skrevet 17. februar 2010 #34 Skrevet 17. februar 2010 Medisinsk forsker Glad i å manipulere liv? Kanskje forandre verden, finne opp noe som tar knekken på kreft uten at det gir smertefulle bivirkninger? Da er dette utdanningen for deg! Når du skal bli forsker, må du brenne ordentlig for faget ditt! Du må forberede deg på en milelang utdanning, men siden du har havnet her, så ser det ut til at du synes slikt virker greit! Du må også like å undervise, og å samarbeide i team! Du må selvfølgelig ha briller, gjerne med et knust glass, ha bustete hår, reagensrør i lomma og gå konstant i hvit frakk - også hjemme! Får du stipend til å ta doktorgrad, vil dette som regel ligge på 301- 328 000 i året, mens lønna du vil ende opp med om du blir professor vil ligge på 523 000 i året, og i privat sektor er det selvfølgelig mulig å få mer! Men du kommer jo uansett ikke til å ha nok fritid til å bruke pengene på annet enn kantina på universitetet! lykke til! Tja - forsker OK, innen medisin - nei takk! Man må utdanne seg til lege først og det er en jobb jeg aldri tenke meg.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 17. februar 2010 #35 Skrevet 17. februar 2010 Politi fikk jeg...!? Politi, lissom?? Nei.. det har aldri vært i mine tanker engang.. Det var litt vanskelig å svare på noen spm, for jeg interesserer meg for så mangt! Er utdannet Macoperatør ( med grafisk design på første året), jeg har skrevet 2 barnebøker, solgt to malerier, tegnet tatoveriger til et par venninner, gått på folkehøgskole med keramikk/tegning maling, 3 årig vid.gående med tegning/form og farge, så jeg føler meg kreativ. Men nå jobber jeg i barnehage, og skal begynne på førskoleutdanningen til høsten. Så jeg er også interessert i pedagogikk osv. Glad i å tene/ballsport, gym var et av favoritt fagene. Men, politi trodde jeg virkelig ikke at det skulle bli:) he he Har en bror som ville bli det for mange år siden, men endte opp som lærer.
Siti Skrevet 17. februar 2010 #36 Skrevet 17. februar 2010 Økonom Money,money, money! Oh yes! Det er du sannelig glad i! Innenfor dette yrket er det uendelig med muligheter! Fra bedriftsleder til forsker! Alt er mulig. Ønsker du å bli siviløkonom, kan du forberede deg på en lengre utdanning! Du er/bør være teoretisk anlagt, ha evne og interesse for tallbehandling- ikke minst! Og inntekten - ja her blir det nesten overflødig å skrive noe.. Stemmer vel ikke helt, men jeg liker penger da. Hvem gjør ikke det?!
Gjest Skrevet 17. februar 2010 #37 Skrevet 17. februar 2010 Kanskje testforfatteren mente å skrive farmasi eller biokjemi? Det er jo forskning relatert til medisin som ikke krever en legeutdannelse
lille sprelle Skrevet 17. februar 2010 #38 Skrevet 17. februar 2010 Lærer Stemmer litt, men det var jo så mange spørsmål der jeg kunne tenkt meg å krysse av flere ting, den var nokså ensidig den testen.... (nå skal det sies at jeg har hatt mange yrker og har mange års høyere utdanning, så jeg har prøvd litt av hvert.
mirredutt Skrevet 17. februar 2010 #39 Skrevet 17. februar 2010 Flyger! Jeg har flyskrekk så det kunne aldri falle meg inn
melkekua™ Skrevet 18. februar 2010 #40 Skrevet 18. februar 2010 Jeg ble: Lærer Søtt! Du rett og slett bare elsker skolen og alt som har med den å gjøre! Slike som deg trengs det også flere av i følge statistikkene! Det mange glemmer er at du vil ha relativt stor makt. Det er jo du som former fremtidens hjerner! Og det er ikke en smal sak. Du kan bli alt fra Førskolelærer til lektor, eller om du er ordentlig sær - på folkehøgskole eller steinerskole! Valget er ditt! Lønna ligger på 350 000 kr i året, så du må altså brenne mer for yrket enn for pengene! Men til gjengjeld vil du bli husket i lang tid framover. Kunnskap er makt!! 8.17% falt innenfor denne kategorien. Jeg er førskolelærer så det passer jo bra ;o)
* 5 om dagen * Skrevet 18. februar 2010 #41 Skrevet 18. februar 2010 Kokk Du har en god smak! Bokstavelig talt! Som kokk tar man del i de fleste arbeidsoppgaver i forbindelse med riktig tilberedning av mat, alt fra bearbeiding av råstoffer til anretning på tallerken eller fat. Du må samtidig ha ork til å samarbeide med stressa medkokker og ofte hovmestere! Det er viktig å være kreativ og nytenkende i arbeidet! Og ikke la deg skremme eller demotiveres av sinte gjester/kunder! Smaken er jo som baken! Lønna di kan ligge på rundt 307000 i året. Det eneste du trenger av utdanning er fagbrev fra to års vgs. Evt. Kan du spe på med litt ekstrautdanning og ta mesterbrev. jøss, er overrasket...har jobbet en del med mat, men har mistet interessen...
Eva_81 Skrevet 18. februar 2010 #42 Skrevet 18. februar 2010 Statsviter Jeg håper du er glad i dokumentbunker, rutiner og debatt! Kriser og drama bør du også tåle en goood posjon av. Hvis du er interessert i samfunnshistorie og politiske begivenheter, trygg på deg selv og hvor du står, så er dette et bra yrke for deg. Det er kanskje utakknemlig til tider, men du vil få mye oppmerksomhet i det minste, om ikke også flotte karikaturtegninger av deg selv (ofte i en ufin samhandling med andre politikere) i Dagbladet! Når politikerne endelig har kommet fram til noe, kan du komme å ødelegge hvis du vil, ved å stille spørsmål til innholdet og konsekvensene dette vil få. Mye hviler på din personlighet når det kommer til hvilken stilling du vil få, med mindre du kunne tenke deg å undervise eller forske. Tar du master vil lønna di ligge mellom 350-480000 kr! Stemmer ganske godt. Er sosiolog, men har mellomfag i statsvitenskap inne i mastergraden. Tviler på at sosiolog var et av alternativene, og dette er jo det nærmeste.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 18. februar 2010 #43 Skrevet 18. februar 2010 Jeg ble psykolog på testen, men er lærer )
Tingeling&guttaboyz Skrevet 18. februar 2010 #44 Skrevet 18. februar 2010 Lege.. Oi.. Skummelt presis test... Er jeg virkelig så forutsigbar og standarisert....??
Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 18. februar 2010 #45 Skrevet 18. februar 2010 Fotograf/Kunstner Hohoi! Du er glad i å slenge om deg med farger og å utforske din kreativitet på ubegrensede måter! Kanskje blir du den som lager en skulptur av neste fredsprisvinner? Eller kanskje du må ha kunsten som hobby ved siden av en annen jobb! Du vil kanskje ende opp i å leve på det omstridte kunstnerstipendet om du ikke er produktiv eller lager bilder folk vil kjøpe. Om du er fotograf på siden derimot - kan du tjene bedre. Det finnes mange aviser som ser etter fotografer! Videre kan du jo drive ditt eget studio, kanskje kombinert med fotobutikk? Gudd løkk! hehe.. stemmer sånn nogenlunde det der. jeg elsker formgiving..men å lage en skulptur har ikke no med meg og gjøre men.. men jeg er veldig glad i å tegne.har gått formgiving,tegning form og farge, og interiør på vgs. men fotografering, det elsker jeg og holde på med.. jobber med barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå