Gå til innhold

Haha så moro! Den store yrkestesten:-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fotograf/Kunstner

Hohoi! Du er glad i å slenge om deg med farger og å utforske din kreativitet på ubegrensede måter! Kanskje blir du den som lager en skulptur av neste fredsprisvinner? Eller kanskje du må ha kunsten som hobby ved siden av en annen jobb! Du vil kanskje ende opp i å leve på det omstridte kunstnerstipendet om du ikke er produktiv eller lager bilder folk vil kjøpe. Om du er fotograf på siden derimot - kan du tjene bedre. Det finnes mange aviser som ser etter fotografer! Videre kan du jo drive ditt eget studio, kanskje kombinert med fotobutikk? Gudd lødd!

Dette fikk jeg til resultat, og det var jo nærmest spot on:-D Er kjole og draktsyer, studerer grafisk design og jobber i fotostudio:-D

Hva ble du, og stemmer det?

http://quiz.start.no/68014

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Psykolog

Har noen et problem, er det din jobb å finne det ut! Psykologi er vitenskapen om menneskers opplevelser, tanker, følelser og atferd. Du kan både studere mennesket som et enkeltindivid eller som et sosialt vesen. Du kan jobbe i mange felt; med familierådgivning eller organisasjonsutvikling! Valget er ditt! Psykologer arbeider også ofte i team! Og siden det for tiden er mangel på dyktige psykologer i Norge, er jobben sikkert din! Du har evner og interesser til å sette deg inn i enkeltmenneskets problemer og ressurser. Du har pedagogiske evner og er flink til å oppnå kontakt med andre - så kanskje er dette en vei å gå? inntekten ligger på ca. 360 000 men kan fort bli mer!

Hm, hva skal man si? Det var vel i utgangspunktet det jeg så for meg når jeg begynte med påbygg (som jeg sikkert aldri klarer å fullføre)

Jeg er nok litt av den som alltid skal se forbi det ytre og finne svar på hvorfor ting er som de er :)

Men, for so long så jobber jeg på legekontor! :) Mohaha

Skrevet

Det stemmte skrmmende godt

Her kan du gjøre mye nytte!! Om dette er noe for deg, vil det si at du må kunne jobbe selvstendig, kommunisere åpent og være vant til å vedlikeholde og utvikle din kompetanse underveis. Man blir aldri ferdigutdannet her. Du kan bli alt fra førskolelærer til idrettskonsulent! Kanskje vil du bare jobbe med de søte små i barnehagen? Inntekten din er kanskje litt lav; fra 230-267000 kr i året, men om du brenner for arbeidet, hva gjør så vel det?? Du er glad i mennesker og de er nok helt sikkert glade i deg og! Lykke til!

Skrevet

Haha! Stemmer ikke...

Lærer

Søtt! Du rett og slett bare elsker skolen og alt som har med den å gjøre! Slike som deg trengs det også flere av i følge statistikkene! Det mange glemmer er at du vil ha relativt stor makt. Det er jo du som former fremtidens hjerner! Og det er ikke en smal sak. Du kan bli alt fra Førskolelærer til lektor, eller om du er ordentlig sær - på folkehøgskole eller steinerskole! Valget er ditt! Lønna ligger på 350 000 kr i året, så du må altså brenne mer for yrket enn for pengene! Men til gjengjeld vil du bli husket i lang tid framover. Kunnskap er makt!!

Enig i at kunnskap er makt, og jeg ELSKER skolen! Men jeg egner meg ikke til lærer, nei. Hehe. Jeg skal bli jordmor og/eller forfatter. Det som måtte komme først :)

Skrevet

Jeg ble sykepleier, og det er det jeg er. Savnet litt flere svaralternativer, ble mye enten-eller der.

Skrevet

Det var altså barne og ungdomsarbeider

Skrevet

Vetrinær

Den nye Trude Mostue? Det kan se slik ut! Kanskje dette er veien for deg? Jobbe med alt fra kjempestore elefanter til små gnagere? Det er per i dag 1500 yrkesaktive vetrinærer i hele Norge, og bare halvparten av dem jobber faktisk som det man tradisjonelt har kalt dyrleger - så kanskje er det på tide å øke antallet litt?? Kanskje du heller er opptatt av sykdomsbekjempelse i fiskeoppdrettsanlegg. Mulighetene er mange. Du kan også velge å drive forskining til fordel for landbruket! Inntekten din vil ligge på rundt 300-350 000 kr i startslønn, men du vil ofte stige raskt i lønn etter det!

2.93% falt innenfor denne kategorien.

det er min drøm og har alltid vært det :) har tatt kurs i bla dyrepleie. Men kommer nok allrdi til å få realisert drømmen min.

Jeg jobber med barn :)

Skrevet

Jeg fikk følgende resultat:

.......................

Lærer

Søtt! Du rett og slett bare elsker skolen og alt som har med den å gjøre! Slike som deg trengs det også flere av i følge statistikkene! Det mange glemmer er at du vil ha relativt stor makt. Det er jo du som former fremtidens hjerner! Og det er ikke en smal sak. Du kan bli alt fra Førskolelærer til lektor, eller om du er ordentlig sær - på folkehøgskole eller steinerskole! Valget er ditt! Lønna ligger på 350 000 kr i året, så du må altså brenne mer for yrket enn for pengene! Men til gjengjeld vil du bli husket i lang tid framover. Kunnskap er makt!!

...........................

Det stemmer godt overens med hva mange mener jeg passer til. Problemet mitt er at jeg får fnatt når folk ikke er motiverte til å lære .... og da er vel ikke yrket noe for meg :P

Men jeg driver med forskning og utvikling for tiden og det handler jo i stor grad om formidling også. Så det er ikke så feil likevel :)

Skrevet

hm ble politi må nok si at det ble litt feil.hehe..hadde aldri tenkt meg at jeg var en person som passet som politi.litt merklig å svare på spørsmål om man ønsker seg unger når de sitter her..hehe

Skrevet

Psykolog

Har noen et problem, er det din jobb å finne det ut! Psykologi er vitenskapen om menneskers opplevelser, tanker, følelser og atferd. Du kan både studere mennesket som et enkeltindivid eller som et sosialt vesen. Du kan jobbe i mange felt; med familierådgivning eller organisasjonsutvikling! Valget er ditt! Psykologer arbeider også ofte i team! Og siden det for tiden er mangel på dyktige psykologer i Norge, er jobben sikkert din! Du har evner og interesser til å sette deg inn i enkeltmenneskets problemer og ressurser. Du har pedagogiske evner og er flink til å oppnå kontakt med andre - så kanskje er dette en vei å gå? inntekten ligger på ca. 360 000 men kan fort bli mer!

Vanskelig å bare gi ett svar på spm, så da blir det jo selvfølgelig bom. Er ikke psykolog. Men utdannet fysioterapeut og jobber med trening. Men har også studert ved universitetet og liker å jobbe med ting som ikke har svart-hvitt-svar også. Og er interessert i pedagogikk (men nå er det å formidle trening).

Skrevet

Jeg fikk Psykolog! Stemmer ikke overhode. LOL

Jeg vil bli jooooooordmooooooooooooooooor....!!!

Men det spørsmålet om man liker å være med mennesker (og dyr) - jeg liker ekstremt godt å være med mennesker, men er ikke spesielt glad i dyr! Huff :D Godt det ikke er seriøse greier.

Skrevet

Teknologisk forsker.

Det stemmer, faktisk. :o)

Skrevet

Jeg fikk statsviter, og det kunne jeg brått ha blitt også dersom jeg ikke hadde gått en annen vei etter grunnfaget;)

Skrevet

Sant. Det er jo bare for moro :) Jeg håper "seriøse" tester som brukes i yrkesveiledning for ungdom er litt mer gjennomtenkte.

Skrevet

Lærer

Det stemmer godt:) Har mastergrad fra universitetet, men har lyst til å jobbe som lærer på videregående:)

Skrevet

Næh, fantes alternativet? Det er jo det jeg er også. He he, nå må jeg ta testen en gang til for å se om jeg klarer å svare "riktig".

Skrevet

passer veldig bra :)

Fikk sykepleier, å jeg er hjelpepleier nå å skal begynne på høgskolen til neste høst for å bli nettopp sykepleier :D

Skrevet

Okey.....

Dette er hva jeg ble. Ikke det at jeg helt klarer å se for meg selv i det yrket

Eiendomsmegler

Lyst på BIs dyreste utdanning? Du kan bli alt fra statsautorisert eiendomsmegler til vanlig megler (men da trenger du ikke utdannelse eller rent rulleblad for den saks skyld:P) Som eiendomsmegler omsetter man fast eiendom. Man er da mellomleddet mellom kjøper og selger som administrerer utleie av faste eiendommer. (Jusutdannelse er også relevant utdanning for dette yrket!) Du må være serviceinnstilt og samarbeidsvillig. Være flinkt til å ha orden og oversikt når det gjelder tekninske og juridiske vurdeinger av eiendommer! MEN du kommer til å bli ganske så rik, hvis du greier å selge noen bra cribs får du provisjonen av den. Er du dyktig kan du havne på 400 000 til 700 000 i året og det holder vel ei stund! Men du må orke å jobbe rimelig hardt!

Skrevet

Skummelt!!! :)

E akkurat ferdig med Farmasitekniker og helsesekretær og bynnte på Barne og ungdomsarbeider for nån daga sia!! Å sannelig blei d det æ burde jobbe som også :P

Barne- og ungdomsarbeider

Her kan du gjøre mye nytte!! Om dette er noe for deg, vil det si at du må kunne jobbe selvstendig, kommunisere åpent og være vant til å vedlikeholde og utvikle din kompetanse underveis. Man blir aldri ferdigutdannet her. Du kan bli alt fra førskolelærer til idrettskonsulent! Kanskje vil du bare jobbe med de søte små i barnehagen? Inntekten din er kanskje litt lav; fra 230-267000 kr i året, men om du brenner for arbeidet, hva gjør så vel det?? Du er glad i mennesker og de er nok helt sikkert glade i deg og! Lykke til!

Skrevet

Hehe, stemte ikke heelt da:p

Eiendomsmegler

Lyst på BIs dyreste utdanning? Du kan bli alt fra statsautorisert eiendomsmegler til vanlig megler (men da trenger du ikke utdannelse eller rent rulleblad for den saks skyld:P) Som eiendomsmegler omsetter man fast eiendom. Man er da mellomleddet mellom kjøper og selger som administrerer utleie av faste eiendommer. (Jusutdannelse er også relevant utdanning for dette yrket!) Du må være serviceinnstilt og samarbeidsvillig. Være flinkt til å ha orden og oversikt når det gjelder tekninske og juridiske vurdeinger av eiendommer! MEN du kommer til å bli ganske så rik, hvis du greier å selge noen bra cribs får du provisjonen av den. Er du dyktig kan du havne på 400 000 til 700 000 i året og det holder vel ei stund! Men du må orke å jobbe rimelig hardt!

Jeg er utdannet kontormedarbeider da, og jobber som sekretær:)

Skrevet

Lærer :) Begynner på skole i august, så det passer jo bra:)

Skrevet

Stemmer ikke! Jeg er blomsterdekoratør, men jobber i bokhandel.

Økonom

Money,money, money! Oh yes! Det er du sannelig glad i! Innenfor dette yrket er det uendelig med muligheter! Fra bedriftsleder til forsker! Alt er mulig. Ønsker du å bli siviløkonom, kan du forberede deg på en lengre utdanning! Du er/bør være teoretisk anlagt, ha evne og interesse for tallbehandling- ikke minst! Og inntekten - ja her blir det nesten overflødig å skrive noe..

Skrevet

Journalist

Er du skriveglad?? Klør det i hele kroppen fordi du har så mange spørsmål å stille? Vel da er kanskje dette veien å gå! Media er et undervurdert maktmiddel, og ordene du ytrer vil kanskje skrike etter oppmerksomhet i butikkhyllene. Journalistikken innebærer en interesse for samfunnet og det å generelt være godt orientert på de fleste områder, du må like å lese! Og da snakker vi om mye! Dessuten må du være over gjennomsnittlig god til å formulere tekster. Det har du kanskje allerede erfart gjennom ulike skolestiler. Sitter du å irriterer deg over den dårlige formuleringen min i denne teksten bør du søke utdanninga med en gang!! Lønna di vil forresten ligge på rundt 440700 etter 10 år i yrket!

0.35% falt innenfor denne kategorien.

Nei,nei nei,, jobba jo riktignok som desksjef i studentavisa, men er ansatt på en av norges største universitet og jobber ikke med journalistfag for å si det sånn.. (data og økonomi..)

Skrevet

stemmer ovehodet ikke, kunne ikke tenkt meg det eller;-)

Kokk

Du har en god smak! Bokstavelig talt! Som kokk tar man del i de fleste arbeidsoppgaver i forbindelse med riktig tilberedning av mat, alt fra bearbeiding av råstoffer til anretning på tallerken eller fat. Du må samtidig ha ork til å samarbeide med stressa medkokker og ofte hovmestere! Det er viktig å være kreativ og nytenkende i arbeidet! Og ikke la deg skremme eller demotiveres av sinte gjester/kunder! Smaken er jo som baken! Lønna di kan ligge på rundt 307000 i året. Det eneste du trenger av utdanning er fagbrev fra to års vgs. Evt. Kan du spe på med litt ekstrautdanning og ta mesterbrev.

Skrevet

Sykepleier

Det er ditt ansvar å ta godt vare på syke mennesker! Som sykepleier må du være ansvarsbevisst, kunne ta selvstendige avgjørelser, samarbeide og ha god fysisk og psykisk helse - for det kan fort bli noen tunge løft! Du vil som sykepleier ha nært samarbeid med andre yrkesgrupper og kanskje til og med bli leder for sykepleiertjenesten!? Lønna di går fra 301 000 og oppover, men du skal ikke se bort i fra at du får mer om du tar på deg nattevaktene! Du er en omsorgsfull person som absolutt burde utnytte de flotte evnene dine!

Kommer ikke til å skje om helvete fryser til is for å si det sånn. =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...