Gå til innhold

Får man refusjon fra NAV for behandling hos KIROPRAKTOR??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problem med bekkenet mitt, og har i tilegg en ganske tung jobb (pleie og omsorg). Nå er det to år siden jeg var til behandling sist. (da var jeg gravid, og fikk beskjed om at jeg ikke fikk refundert noe siden plagene var låsning i bekkenet og ikke løsning!!)

Jeg har trent rygg/mage og vært veldig forsiktig med løft og div. har følt at det har gått veldig bra. Men her på mandag sank jeg helt i kne uten forvarsel. Måtte krype opp trappene og gikk som en gås.(følte meg bra gravid igjen).

Så det var ikke annet å gjøre enn å ringe kiropraktor på tirsdag. Fikk heldigvis komme inn med en gang. Fikk beskjed om at låsningen hadde forårsaket en betenelse i ryggvirvlene, og at jeg måtte ta det helt med ro noen dager.

Skal inn igjen på fredag (håper jeg slipper sykmelding).

Men så tenker jeg at dette kan bli veldig dyrt. Ca 500 kr gangen hos kiropraktor. (inkl. reise).

Har jeg noe rett på refusjon? Må jeg innom legen for å få penger tilbake? eller gjelder dette bare fysioterapi? (som forøvrig er 3 mnd ventetid på her i kommunen).

Takker for svar :)

Fortsetter under...

Skrevet

Alle får noe bidrag fra folketrygden til behandling hos kiropraktor, tror det er ca 50 kr per behandling for opp til 14 behandlinger per år. Den dårlige nyheten er at denne refusjonen allerede er innbakt i prisen du betaler hos kiropraktor. Hos min kiropraktor koster en time egentlig 350,-, men man betaler altså bare 300,- per gang for de første 14 behandlingene i løpet av et år (og de færreste trenger vel stort flere behandlinger enn det...).

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så man skal ha gratis etter 14 behandlinger??? DET visste ikke jeg.... :( Sorry for at jeg kuppa tråden altså....

Skrevet

Du må til legen og få rekvisisjon, få kiropraktoren til å skrive på hver gang du er der. Så kan du gå på nav og få tilbake det "overskytende", jeg fikk tilbake 250 kroner eller noe på 12 ganger. Og det er jo nesten det legetimen koster.

Når det er sagt er 500 kroner vanligvis bare en førstegangspris, vanlig ligger rundt 300 kr.

Skrevet

Betaler 300 kr gangen her også. Men med reiseutgifter (ferje) blir det rundt 500 kr :(

Takk for svar. Da er det vel best at jeg får en rekvisisjon fra legen, og at jeg tar vare på alle rekninger hos kiropraktoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...