Gå til innhold

Hva er greia med "jentemamma" vs "guttemamma"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er vi egentlig?

Jeg har en frisk flott gutt og er lykkelig for det - jeg er rett og slett forelsket i ham :-)

Men hadde jeg følt det anderledes om barnet mitt var ei jente? Jeg håper ikke det.

Hva er det som gjør at vi kvinner må "konkurrere" om alt? Til og med kjønnet på barna våre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er bare noen forumtroll som sitter og kjeder seg, så ikke ta det seriøst :-)

Skrevet

Nei, tviler på at de som skriver så mye om barnas kjønn på disse sidene tenker helt klart. Jeg har et av hvert kjønn, men har helt ærlig aldri fallt meg inn å ønske meg det ene eller andre. Ville vært glad uansett. To deilige barn. Blir ganske sjokkert når jeg leser hva folk skriver her inne. For noe tull.

Man er ikke bare et kjønn, man er et menneske. Man kan da vitterlig ikke ønske seg en jente fordi man vil dulle henne opp, bli mormor, shoppe osv, og ønske seg en sønn for han kan hugge ved, spille fotball og være tøff.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke noen sterke preferanser om kjønn når jeg var gravid og det var nok like greit, for jeg har fått litt av begge deler ;).

En herlig gutt som liker å leke med dukker, kle seg som prinsesse og andre "typiske" jente-ting, hehe...

Skrevet

Har begge deler og skjønner ikke hva folk gneller etter. Var like fantastisk begge gangene.

Skrevet

Det ligger nok i mange jenter et ønske om å bli jente mamma. V forestiler oss nok litt på forhånd hvordan det vil være veldig fantastisk å ha en jente å dolle opp, som skal ha de samme interesene som deg, og som alltid vil ha et spessielt forhold til mamman sin. Det samme tror jeg gjelder menn. Tror nok de fleste menn ønsker seg en sønn.

Nå har jeg to gutter og ei jente. Har lengst erfaring med å være gutte mamma, og vil bare si at det bare er helt fantastisk. Jeg tror det å bli gutte mamma har forandret meg litt. Har et veldig annet syn på det med små gutter nå. Kanskje er jeg litt mindre opptatt av dill en det jeg var. Kanskje det er sunt for jenta mi at jeg ble gutte mamma først. Kanskje hun slipper hå bli dullet så fælt med.

Kjempe gøy med begge kjønn. Men dere som ikke får oppleve å få gutter. Jeg tror dere går glipp av noe... Håper ikke dette blir tolket helt ut av kontekstene.

Hilsen super fornøyd mamma til 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...