Gå til innhold

Beholde "goder" i permisjonstiden

Anbefalte innlegg

Hei

Er det slik at man beholder evt "goder" som gratis mobil, internet, forsikringer og at arbeidstaker fortsetter å betale pensjonsforsikring under permisjonstiden?

Blir dette evt trukket fra de 6G? MIn arbeidsgiver betaler ikke utover 6G og vil nødig bli trukket for dyrt mobil abo etc.

Har ikke tatt det opp med arbeidsgiver enda, så ville bare sjekke at dette stemmer da de har en tendens til å prøve å "lure" seg unna om man ikke selv vet hva man har rett på.

Noen som vet?

takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141451193-beholde-goder-i-permisjonstiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ikke regler på dette da dette er opp til hver enkelt arbeidsgiver og de avtaler som er gjort mellom arbedisgiver og arbeidstaker. Sjekk kontrakten din og les i personalhåndboken og ta evt kontakt med tillitsvalgt og hør hva som er vanlig på ditt arbeidssted.

Litt usikker på hva du mener med at det er inkl de 6g

Om du får beholde goder er opp til arbeidsgiver, mine har latt meg ha mobil

Forrige jobben forskutterte foreldrepenger og derfor ble det også sparing i pensjonsforsikringen

Min nåværende arbeidsgiver forskutterte ikke foreldrepenger og derfor ingen pensjonssparing heller

Om du får foreldre penger opp til 6g så kan du ha så mye goder du får i tillegg

Hei

Ja det jeg lurte på om goder reduserer utbetalingen dersom man kun får 6 G.

Men som du skriver - man kan ha så mange goder man vil utover 6G - da tyder jeg det slik at dette kommer i tilleg. Grunnen er at vi må fylle ut evt goder når vi lever skjemaet til nav.

Min jobb utbetaler ikke foreldrepengene selv, men jeg får dem direkte fra nav.. tidligere har de utbetalt, men ville ikke det med meg?! Taper jeg noe på dette? Noen som har erfaring?

Takk :)

Ofte (men slettes ikke alltid) når arbeidsgiver forskutterer foreldrepengene får man også fulle feriepenger.. Får du fra nav får du kun for 12/15 uker.. I tillegg er jo ikke nav akkurat kjent for å være flinke til å behandle søknadene kjapt nok, eller betale ut penger på rett dato...

Så ja, du taper sannsynligvis på dette...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...