Devil in disguise Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Ja, helt ærlig nå - hva ville du gjort om du kom kjørende forbi i bilen din ? I går ettermiddag kom jeg kjørende hjemover fra bhg da jeg ser en voksen dame liggende i en vond stilling på fortauet med varene sine utover bakken. Dette er i et veldig rolig område i byggefeltet vårt. Det var 2 biler forann meg, godt voksne folk i hver bil ( alle vet hvem alle er her på utseende og biler) og INGEN av dem stopper for å tilby sin hjelp. Hva slags samfunn lever vi i ???? Kjenner jeg blir både sint og frustrert over at det kunne vært meg som lå der og ingen ville løftet en finger for å hjelpe meg .... skremmende! Hvis dere lurer på hva jeg gjorde, så stopppet jeg bilen og løp bort til henne . Fikk henne opp på beina og samlet varene, sønnen min satt i bilen. Sjekket at hun ikke var skadet og tilbydde meg å kjøre henne hjem. Hun takket nei da det bare var snakk om noen meter og hun kunne gå på beina. Hadde du bare kjørt forbi ?
Zitro Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Nei, jeg hadde selvsagt stoppet - sjekket at damen var uskadd og ikke slått hodet sitt o.l. også hjelpet med å plukke opp og tilbyd med å kjøre henne hjem (så sant jeg hadde hatt plass i bilen) eventuelt bestilt en taxi til henne. Folk bryr seg altfor lite i dette landet om sine medmennesker!
Rampongi Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Hadde stoppet opp så fremt jeg fikk det til. (spør jo litt på trafikken) Men så fremt jeg var sist i rekka feks og lett kunne kjøre inn til siden og hjelpe, så hadde jeg gjort det.
Mandalas Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Helt ärlig så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Jeg er skikkelig redd for sånne uforutsette hendelser og det kan godt väre at jeg hadde fått litt småpanikk, og ikke rukket å tenke klart hva jeg skulle gjöre för jeg hadde kjört forbi.
It's all about me Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Hadde jeg sette det hadde jeg hjulpet til. Men til de bilene forran sitt forsvar så skal det sies at jeg kan være blind som ei dau ku når det gjelder hva vi kjærer forbi innimellom.
Marbella Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Jeg hadde stoppet.... Jeg stoppet en gang når en dame falt og det så ikke så dramatisk ut, men hun hadde brukket lårhalsen! Mamma ramlet ifjord på en issvull og brakk armen- heldigvis var det flere som hjalp henne og fikk ringt etter pappa og hjal henne inn på et legekontor i nærheten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå