Gå til innhold

Toåringen feiet lillebroren ut døra i kulden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann skulle passe de to små mens jeg kjørte jenta på koret i går kveld. Gutten på 2,5 år er ganske sjalu på lillemann på 8 mnd. Egentlig må de holdes øye med kontinuerlig, men mannen min trodde det var greit å la de små være alene inne noen få minutter mens han var ute å hentet ved.

Da han kom inn igjen via terassen fant han ikke barna. Så gikk han ut i entreen. Der stod ytterdøra åpen. Lille på 8 mnd stod med hendene ned trappetrinnet ut på skiferhellene og med rumpa i været (krypestilling). Storebror hadde grepet den store feiekosten vi har til å børste snø med. Den stod han og dyttet med på rumpa til lillegutt som om han ville feie han ut i kulda. Han har jo også åpnet ytterdøra og sluppet minstetassen ut. Det er flere meter fra stua ut til skiferhellene.

Vel, alt gikk bra, og man kan flire av det i etterkant. Mannen min har imidlertid fått klar beskjed om å bruke lekegrinda til minsten i slike tilfeller. Eventuelt kunne han bare fått storebror på 12 til å komme opp fra kjellerstua og passe de to små.

Utrolig hvor utspekulert en liten sjalu guttemann kan være. Vi prøver jo å gi dem akkurat like mye kjærlighet og oppmerksomhet, men minsten er nok en "torn i øyet" til broren. Nei, jaggu meg om det to små får dele soverom med det første, føler meg ikke trygg på hva som kan skje!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ohoi, den var jo litt morsom, men guri meg. Stakkars lillebror. håper sjalusien gir seg snart.

Skrevet

Jeg må le. Mannen din fikk seg nok en lærepenge kan jeg tro :P

Skrevet

Ja, det håper jeg da;))

Skrevet

Uff, det høres nesten ut som min eldste da han fikk en lillebror nesten 2 år gammel. Der var det sterke følelser ute og gikk, kunne tydelig se at han hadde lyst til å kaste babyen ut døren ved første anledning! Det var ikke en kjekk periode, for å si det sånn...

Men nå, 3 år senere, er de bestevenner, deler rom og alt er bare fryd og gammen! De krangler selvfølgelig innimellom, som alle søsken, men de er bestevenner mesteparten av tiden.

Skrevet

Uff, stakkar..

Men jeg måtte le litt likevel da jeg leste innlegget ditt:)

Har en tass på 8 mndr selv, og jeg kan bare se ddet for meg ser han ligger med hendene i snøen og blir sopa i rompa. He he..

Godt det gikk bra og at pappan fikk vite hva han skulle gjøre neste gang han forlot barna alene...

Skrevet

hahaha, vittig!

Her blir det 1 år og 8 mnd imellom gutta, ser for meg at det kan bli litt sjalusidrama! Mannen min hadde en liten baby på fanget i jula og sønnen min forsøkte å dra den babyen vekk hele tiden og ned på gulvet....hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...