Lissi♥♥♥♥ Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Min mann skulle passe de to små mens jeg kjørte jenta på koret i går kveld. Gutten på 2,5 år er ganske sjalu på lillemann på 8 mnd. Egentlig må de holdes øye med kontinuerlig, men mannen min trodde det var greit å la de små være alene inne noen få minutter mens han var ute å hentet ved. Da han kom inn igjen via terassen fant han ikke barna. Så gikk han ut i entreen. Der stod ytterdøra åpen. Lille på 8 mnd stod med hendene ned trappetrinnet ut på skiferhellene og med rumpa i været (krypestilling). Storebror hadde grepet den store feiekosten vi har til å børste snø med. Den stod han og dyttet med på rumpa til lillegutt som om han ville feie han ut i kulda. Han har jo også åpnet ytterdøra og sluppet minstetassen ut. Det er flere meter fra stua ut til skiferhellene. Vel, alt gikk bra, og man kan flire av det i etterkant. Mannen min har imidlertid fått klar beskjed om å bruke lekegrinda til minsten i slike tilfeller. Eventuelt kunne han bare fått storebror på 12 til å komme opp fra kjellerstua og passe de to små. Utrolig hvor utspekulert en liten sjalu guttemann kan være. Vi prøver jo å gi dem akkurat like mye kjærlighet og oppmerksomhet, men minsten er nok en "torn i øyet" til broren. Nei, jaggu meg om det to små får dele soverom med det første, føler meg ikke trygg på hva som kan skje!
Rampongi Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Ohoi, den var jo litt morsom, men guri meg. Stakkars lillebror. håper sjalusien gir seg snart.
Gjest Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Jeg må le. Mannen din fikk seg nok en lærepenge kan jeg tro
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Uff, det høres nesten ut som min eldste da han fikk en lillebror nesten 2 år gammel. Der var det sterke følelser ute og gikk, kunne tydelig se at han hadde lyst til å kaste babyen ut døren ved første anledning! Det var ikke en kjekk periode, for å si det sånn... Men nå, 3 år senere, er de bestevenner, deler rom og alt er bare fryd og gammen! De krangler selvfølgelig innimellom, som alle søsken, men de er bestevenner mesteparten av tiden.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Uff, stakkar.. Men jeg måtte le litt likevel da jeg leste innlegget ditt:) Har en tass på 8 mndr selv, og jeg kan bare se ddet for meg ser han ligger med hendene i snøen og blir sopa i rompa. He he.. Godt det gikk bra og at pappan fikk vite hva han skulle gjøre neste gang han forlot barna alene...
NormaJean Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 hahaha, vittig! Her blir det 1 år og 8 mnd imellom gutta, ser for meg at det kan bli litt sjalusidrama! Mannen min hadde en liten baby på fanget i jula og sønnen min forsøkte å dra den babyen vekk hele tiden og ned på gulvet....hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå