Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Hvordan skjer utskrapningen? Narkose? Gjør det vondt etterpå? Er det greit å dra på jobb dagen etter? Gruer meg sånn... *snufs*
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Så leit at du måtte oppleve dette! Utskrapningen gikk veldig bra, ble lagt i narkose, inngrepet ble gjennomført og våknet igjen uten å merke at jeg var borte. Så ble jeg lagt på et rom for å vente til virkningen av narkosen var over.Ble hentet samme kvelden. Jeg var så lei meg at jeg aldri i verden hadde klart å reise på jobb dagen etter! Jeg bare gråt i flere dager... Men fysisk var det ingenting i veien med meg..
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Uff, så trist. Håper det går mye bedre neste gang! Så, til spørsmålet ditt. Jeg regnermed at det foregår på samme måte som ved en ma. Utskrapningen foregår under narkose ja. Jeg hadde vondt etterpå men ikke veldig (gjør nok ekstra vondt å tenke på hva man egentlig har vært gjennom). Jeg tror det blir anbefalt å ikke gå på jobb på 3 dager, u skal være litt i ro etter inngrepet. Ikke gru deg hvis det er smerter du gruer deg til, det gjor ikke vondt og du sover jo gjennom hele greia som ikke tar mer enn ca 20 min. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har vært gjennom to utskrapninger etter MA, og har da vært så nedbrutt at jeg ikke har vært i stand til å dra på jobb på en uke eller to. Fysisk vil jeg også si at du antakelig trenger i alle fall 2-3 dager til å komme deg. Men du trenger ikke grue deg spesielt til inngrepet, det går helt greit og de tar godt vare på deg på sykehuset:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Du behøver ikke full narkose hvis du ikke ønsker det. Jeg fikk "bare" lokalbedøvelse og smertestillende, men var våken gjennom det hele. var mest bekymret for noe jeg innbilte meg var en støvsugerlyd, men det var sterkt overdrevet, det var en lav summing. Jeg ville hjem igjen til gutten min på da 1,5 år samme dag, derfor valgte jeg ikke narkose. Jeg fikk paracet etterpå for sammentrkningene i livmoren, men det var ikke vondt vondt. Den psykiske smerten var verre. Jeg var hjemme fra skolen en uke etter dette, både fordi jeg blødde endel, men også fordi jeg ikke var klar for noe skole. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Tusen takk for snille og hjelpsomme svar! Tror jeg skal be om sykemelding tre dager tilsammen da. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå