Gå til innhold

Hvordan er svangerskapet med nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått 2 eller fler? Var det lettere å gå gravid eller tyngre,hva er deres erfaring??:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok like individuelt som alt annet. :)

Personlig har jeg et ganske mye bedree svangerskap denne gangen enn forrige gang, men graviditeten gikk likevel fortere og "greiere" unna forrige gang, fordi jeg kunne jobbe mesteparten av tiden (og sove resten av døgnet), - og dermed gikk tiden fort unna før baby'n endelig kom og formen ble på topp igjen! Denne gangen gjør omstendigheter at jeg ikke kan jobbe, og tiden har dermed selvsagt gått fryyyktelig sent. Sliter på motivasjonen! Og i tillegg har jeg endel plager denne gangen også, som jeg ikke kan ta like mye hensyn til, fordi jeg jo har et barn fra før som også har sine behov! (Er VELDIG glad det ikke er lenge igjen nå ja! ;) )

Skrevet

Er nok individuelt ja, for min del har dette svangerskapet så langt vært litt tyngre enn det første. Jeg var kvalm de de første månedene, det hadde jeg ingenting av med forrige. Halsbrann og bekkenplager hadde jeg forrige svangerskap også, men det kom mye tidligere denne gangen, Er i uke 21 og er til tider helt hjelpesløs :-S

Og en ting til: Psykisk er det tyngre, fordi jeg vet hva jeg går til denne gangen. Hadde en vanskelig fødsel med førstemann, og går til samtaleterapi.

Skrevet

Jeg har så troa på at hvis jeg skulle blitt gravid igjen,så hadde det gått såå enkelt,men tror jeg må rulle inn positiviteten litt,men uansett blir det bedre enn forrige:) HI

Skrevet

Jeg ynes det var bedre å gå gravid med nr 2. Det skyldes nok fordi den var planslagt i motsetning til den første. Pluss at jeg ledet meg mye mer siden jeg da forsto bedre hva jeg hadde å glede meg til. Den delige morsfølelsen:-) Tiden gikk også fortere med nr. 2.

Selv ønsker jeg meg nr. 3 nå;-)

Skrevet

For meg var det bedre. Magen ble ikke så stor som første gangen, jeg hadde mindre plager og la på meg langt mindre. Fødselen og dagene etterpå var også mye lettere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...