Gå til innhold

HVA ER MENSBEGER FOR NOE?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange snakker om det her inne. Aldri hørt om det før jeg. Noen som kan forklare hva det er, hvordan man bruker det og hvor man får tak i det. Må man til legen for å få resept eller noe? Mange dumme spørsmål, men jeg har faktisk ikke peiling på hva det er for noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et beger du dytter inn i det aller helligste når tante rød er på besøk. Når det er fullt så tar du det ut, tømmer det og koker det i potetkasserollen din. Og så putter du det inn igjen og gjenntar prosedyren etter behov.

Skrevet

Det er et beger av silikon som føres inn i skjeden ved menstruasjon. Blodet samles i begeret, som tas ut og tømmes ved behov. Steriliseres mellom hver menstruasjon, kan gjøres på ulike måter. Noen koker, noen bruker sprit.

Du må ikke ha resept, og det kjøpes på nettet. Jeg kjøpte min her, http://www.mooncup.co.uk/

men det finnes flere ulike modeller. Sjekk de andre trådene om emnet for flere linker og navn du kan google. Det finnes fine instruksjonsvideoer på youtube.

Skrevet

Kokes eller sprites mellom hver menstruasjon, ikke mellom hver gang det puttes inn.

Skrevet

Tusen takk for svar, men er dette noe for meg? Jeg blør utrolig mye hver gang jeg har mens. Å ikke har jeg regelmessig mens heller. Bruker 2 nattbind om dagen. Om natta så har jeg kjøpt bleier i minste str + 2 nattbind oppå bleia. Må ha håndkle på madrassen for ikke å grise til lakene og madrassen over. ( å det sier litt på hvor mye jeg blør.) Kan sitte rolig å kjenne det renner. Jeg vil jo ikke gjøre noe annet enn å tømme denne koppen siden jeg blør så mye. Kan det renne over? Hehe.

Skrevet

Det finnes kopper i ulike størrelser, velg en med stor kapasitet. Du får fort en følelse av hvor ofte koppen må tømes. Det fosser uansett ikke over, du merker en "bobling" hvis det er helt fullt, og da går du rett på toalettet uten at noen katastrofe skjer. Supert å bruke om natten, men hvis du blør så mye, må du antakelig opp en gang for å tømme.

Skrevet

Åssen tar man den ut uten å søle ut blodet?

Skrevet

Det er teknikk, og det er veldig lett. Se videoer på youtube.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...