Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Vi har hund, den er et år, forrige natt ble vi vekket av den, for den måtte ut, sambeoern min slapp den ut, og når den skulle inn igjen bjeffet den. og samboern min sto opp og slapp den inn igjen. dette har aldri skjedd før (på natta), på morgenen ringte naboen og klagde... blei skikkelig satt ut. trodde man hadde litt forståelse for at noe sånt kan skje i et byggefelt.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Som et engangstilfelle så hadde jeg aldri klagd. Noe lyd må man tåle når man bor tett oppå andre mennesker. Men hadde det skjedd ofte så hadde jeg tatt det opp på en grei måte.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Tåpelige folk! Ikke bry deg om dem. Nikk og smil. Begynner de å bli værre, så gi dem inn med noen sannhetens ord;) Alle må tåle litt bråk i ny å ned...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Kan det være andre ting naboen er irritert over og at dette var det som fikk det berømte begeret til å renne over? Jeg ville ihvertfall aldri ha klaget over noe sånt hvis det var et engangstilfelle. slapp dere ut hunden i egen hage, eller bare rett ut? Kanskje det var noe annet enn bjeffingen naboen egentlig reagerte på? Høres uansett rart ut..
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 vi har egen hage rett bak huset, og løpestreng, så den går ikke over til naboen. Vi har hatt et veldig greit forhold til de, kjenner de ikke noe godt, men prater og hilser. Har aldri vært "noe" før heller. jeg har ihvertfall ikke lyst til å bli uvenner for noe sånt, håper de glemmer det, og skal sefølgelig passe bedre på hunden natterstid fremover. synes det er litt flaut og bli kjeftet på slik. HI
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Står hunden mye ute og bjeffer på dagtid? Hvis det er tilfelle, kan det hende at det irriterer naboene mer enn de har gitt uttrykk for tidligere. Et lite tips for framtiden: dersom hunden MÅ ut på natten, så bli med den. Se til at den får gjort sitt fornødne, og ta den rett inn igjen. Ved å bli med hunden ut, får naboene beholde natteroen.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 sambeoern min slapp den ut, og når den skulle inn igjen bjeffet den. -------------- Hvis dere er så store latsabber at dere ikke gidder å følge med hunden ut, og i tillegg har hunden i løpestreng, så skjønner jeg godt at naboene dine begynner å klage.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 Før folk klager har de irritert seg leeenge!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 helt enig,folk klager stortsett når noe har irritert de lenge.....Hvem som er sålat at de ikke gidd å gå ut og lufte hunden sin da???da blir det jo unødvendig bråk/bjeffing som forstyrrer andre...snakk om å ta hensyn!
Gjest MMJ Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Slik må man regne med i et nabolag. Men hadde det vært ofte, da hadde jeg nok kanskje spurt dere om dere ikke kunne "ordnet" lufte turen til hunden på et annet vis om natta
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #12 Skrevet 17. februar 2010 jeezez da, det har aldri skjedd før at hunden måtte ut på natta, og både jeg og samber var i koma etter veeldig dårlig nattesøvn da vi har en liten baby i huset. derfor ble han ikke med den ut. hunden står heller i å bjeffer lenge på dagtid, henner den bjeffer hvis det går andre forbi med hund det er det eneste og et par bjeff hvis den ruller seg eller leker, men tåler ikke folk det? Gidder da ikke høre på bjeffing jeg heller, så hvis den bjeffer får den irrettesettelse. og ja jeg er hjemme på dagtid, da jeg har permisjon. HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #14 Skrevet 17. februar 2010 Å fa1? Er du kanskje den skrulla som bor i mitt nabolag? Vet ikke hvem som er værst. Den jævla bjeffende hunden, eller faenskapet av en idioteier som står og brøler hold kjeft med jevne mellomrom.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #15 Skrevet 17. februar 2010 På natterstid hadde jeg uansett ikke satt hunden ut. Det er et kjent fenomen at hunder bjeffer lettere når det er mørkt! På dagtid er hundene våre ute i hundegården, men på kvelden så blir de alltid luftet selv om vi bor mer avsides og bare har 2 naboer som bor såpass nær at de kunne ha irritert seg. Du sier at mannen din tok den ut for så å ta den inn igjen etterpå, det hadde vel ikke blitt så mye mer jobb dersom han tuslet en liten runde rundt i hagen med den vel?? Jeg skjønner faktisk at du fikk klage av naboen jeg, fryktelig irriterende og unødvendig å bli vekket av hunder midt på natten. En av naboene her har en hund som kan finne på å komme med et par uuuul midt på natten, har aldri klaget, men gud som jeg har hatt lyst til å skyte den bikkja!! Kommer selvsagt aldri til å gjøre det da.....
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #16 Skrevet 17. februar 2010 haha, rope hold kjeft til hunden er jo veldig vits i. Hvis den bjeffer ute, må den inn, thats it. HI.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #17 Skrevet 17. februar 2010 okei, gla jeg er rundere i kantene enn mange her inne. Trodde det skulle mer enn et par bjeff fra naboens sitt hus til man ringte for å klage. spesielt når dette kun har skjedd EN gang. Hadde forstått irritasjon hvis dette var et gjentagende problem. menmen, gla vi skal flytte mer avsides om ikke så lenge, så plager vi ingen ihvertfall. HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #18 Skrevet 17. februar 2010 hunder bjeffer og sånn er det! Det må man tåle når man bor så tett. Høres ikke ut som du lar hunden stå å bjeffe heller. Skjønner godt du er frustrert!! Ikke bry deg med den vanskelige naboen. Hilsen hundeeier
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #19 Skrevet 17. februar 2010 Signerer Anonym 11:19 17.02.2010 )
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #20 Skrevet 17. februar 2010 er det ikke bedre at de klager sånn at dere er klar over at det irriterte de sånn at det slipper å skje igjen?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #21 Skrevet 17. februar 2010 kanskje ikke så frustrert, bare litt overasket og en tanke flau- vil ikke være til bry- og hadde aldri trodd dette skulle bli et problem nå, hunden har jo vært hos oss lenge, og er trygg, rolig, og bjeffer sjelden. HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #22 Skrevet 17. februar 2010 Det er faktisk det værste jeg vet! Har ei nabo som slipper ut hunden sin på natten, og den går tur selv, og bjeffer kun en gang når den skal inn. Det som er, er at kun på den ene gangen bikkja bjeffer, kan sønnen min på 1 år våkne, og vi har et helvette med å legge han igjen. Dette er iallefall stressende for oss som jobber fra 7 på morgenen.Og frustrerende bare fordi naboen ikke gidder å gå ut med hunden selv.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #23 Skrevet 17. februar 2010 herregud det er dyr det er snakk om! Den kan bjeffe hvis den ser noe også. Sånn er det! noen mennesker har dyr og de lager lyd. Deal with it!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #25 Skrevet 17. februar 2010 Andre skal ikke lide for at noen har dyr?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå