Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Jeg mener han har godt av og være hjemme i morgen. Men de på jobben tåler dårlig at jeg er hjemme med sykt barn. De har ingen vikarer, noe ikke jeg burde tenke på egentlig. Men jeg gjør jo det. Jeg kan godt gå på jobb halvsyk, men sønnen min skal være frisk før han går i bhg. Her er hvordan han har vært de siste dagene: Startet med høy feber på søndagskvelden. Vært veldig forkjøla siden fredag og kraftig hoste. Feberfri i går på dagen, men fikk feber igjen på kvelden og hele natten, våknet med 38,7 i feber i dag. Tok han til legen i dag for å få noe mot den forferdelige hosten. De tok crp på han, den var på 48. Så den var i grenseland fikk jeg beskjd om, å jeg skulle ta kontakt om han ble verre. I kveld mener jeg han er feberfri, men han er ikke i slag. Han hadde 37,8 før han la seg. Dårlig matlyst, spiser 2 ganger til dagen. Men drikker bra. Jeg mener han burde være hjemme i morgen. Se om feberen holder seg borte. Gjør den det så kan han jo i bhg. til torsdag. Redd for at om jeg sender han for fort så kan det komme tilbake. Hva mener dere?
Ranveig R Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Han har hatt feber og vore dårleg i dag - då bør han få ein feberfri og frisk dag før han går i bhg igjen.
zadine Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Jeg synes du skal være hjemme med sønnen din. selv om han skulle være feberfri i morgen, så er det slitsomt å være i bhg, og er man ikke ¨på topp i formen da så er det ikke lett å være liten gutt. Jeg skjønner at du tenker på jobben, det ville nok jeg også gjort. Men barna er viktigere enn jobben.. Bli hjemme med god samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Hadde holdt han hjemme. De må da regne med at folk med barn av og til må være hjemme med syke barn?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Er ikke sikker på om jeg syns crp på 48 er i grenseland, men greit nok. Resten av symptomene kvalifiserer helt klart til hjemmedag imorgen spør du meg, selv om han ikke hadde feber ikveld. Ungen er jo tydeligvis ikke i form, og vil uansett ikke få noen god dag i barnehage imorgen. Nei hold ham hjemme du. Er ikke ditt ansvar å dekke opp med vikar, det får arbeidsgiver ta høyde for. god bedring!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Barn skal alltid ha en HELT feberfri dag bak seg, før de kommer i bhg igjen. Så bli hjemme med god samvittighet, du:) Og god bedring til gutten din:) Hilsen førskolelærer.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Takk for svarene! Godt å høre at andre også mener det. Med i grenseland mente nok legen at hun var usikker på om det var en virus eller bakterieinfeksjon. Om han blir dårligere eller fortsetter å ha feber så måtte han ta flere prøver for å finne ut hva det kunne være. Mener det er hvis man har over 45-50 i crp så er det bakterieinfeksjon, å det må antibiotika til. )
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Takk for gode bedringsønsker til lillemann )
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 OK:) Min hadde nemlig 29 med mindre feber/symptomer enn din, og da var legen usikker på virus/bakterie, så jeg syns det var endel mer i forhold.
mammatil4ioktober :) Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Eg ville vore heime med barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå