Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Jeg bor i et block wathne hus.. Her er det parkett på alle gulv, bortsett fra våtrommene som har hvite og grå fliser.. (ønsker meg ubehandlet tregulv, men det er jo ikke akkurat praktisk med barn) Hvite vinduer, hvite profilerte lister, hvite profilerte dører osv... Hvit kjøkkeninnredning.. Gipsvegger malt i fargen lys antikk (ønsker meg panel).. Har store grove grå filleryetepper i tv-stua, gråbeige sofaer, og et lite hvitt lackbord fra ikea (prøver å finne et fint bord, men uten hell så langt). Ikke gardiner eller persienner. Ikea bokskap, rustikke møbler fra living og home and cottage. Sittebenker ved spisestuebordet, samt noen antikviteter histen og pisten.. Har blant annet et digert eikehjørneskap i tv-stua som jeg elsker, og en gyngestol fra forrige århundre med saueskinn i.. Bruker også mye kurver overalt.. Inni bokhyller og som lekekasse til junior osv.. i loftstua har vi en hel vegg med billy bokhyller som rommer altmulig tull i kasser, tidsskriftsamlere m.m. Beige sovesofa og en utskåret kommode fra 1800 tallet som oldefaren min har laget. Av pynt har jeg noen få pene ting framfor veldig mye nips. Store lysestaker framfor telys overalt, en diger lampe som kostet meg litt istedetfor fem små fra ikea osv. Vet ikke hva jeg vil kalle stilen.. er litt inspirert av chabby chic, men liker ikke veldig godt den tilgjort gammeldagse siden ved denne stilen, og liker veldig godt lyst skandinavisk blandet med rustikke og grove materialer... Resultatet er et hus jeg elsker å komme hjem til, hvor ting ikke er så nøye.. Lillemann kan godt sitte og spikke ved bordet, eller tegne og male uten at jeg trenger å komme løpende med voksduker osv.. Det er viktig for meg at vi kan leve her.. Interiør er moro :-)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Vi bor i et hus fra 1929, mye hvitmalt panel, og litt hvtmalt strie (som jeg ikke liker, panel er finere). Prøver på en shabby chic-stil, men ikke det mest praktiske å innføre med småbarn i huset :-)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Vi bor i en leilighet fra 2006, vi bor i annen etasje over ett næringslokale og deler inngang med en leilighet til. Har parkett i stue og kjøkken, mørkegrå fliser på badet, og laminat på soverommet (og det er noe shit, bare kaldt og jævlig). Soverommet vårt har tre vegger med lyselilla og en kontrastvegg med mørkelilla. Svart lysekrone med diamanter, og digert speil på kontrastveggen. Elsker å bruke sengeteppet mitt som passer perfekt i farger, som er håndsydd av silke og kjøpt i India. Badet er egentlig kjedelig og enkelt, med hvite fliser og dusjhjørnet, men når jeg kommer i hus skal jeg ha bad med våtromstapet, og det gleder jeg meg til Andre soverommet har vi ikke pusset opp enda, så det har en stygg og kjedelig kremhvit farge på veggene, og med masse hull i veggene etter at andre har hatt ting på veggene (har bodd noen her før oss). Gangen har hvit lekker tapet med gammeldags preg på på den ene siden, og den andre er malt i samme farge som stua. Stua: lys mosegrønn maling på veggene, umalte vinduskarmer, svarte panelhøyder om vinteren, hvite med brune blader på om sommeren. Sofaen er svart stoff som vi elsker, og tv-benken og dvd hylla er i svart høyglans. Har en spisestue med en rustikk bord og svarte "skinn"stoler (syns egentlig stolene er litt harry, men det var nå en gang tilbud og jeg elsker bordet). Har en skjenk i kirsebærfarge som passer bordet. Kjøkkenet er enkelt og lyst, ønsker meg hvitt når jeg en gang skal i hus. Har nylig flislagt over benken, og det ble lekkert med hvite fliser og en remse med svart/grå mosaikk i midten. Av pynt er det lite, endel lysestaker, og en par utvalgte bilder. Har tre bilder håndmalt og kjøpt i Kina, Ett 90*60 stort fotografi som kjæresten har tatt av en solnedgang, og i gangen henger 6 morsomme bilder av oss og vofsen. Elsker leiligheten min nå som vi har fått malt og pusset opp, men gleder meg fortsatt veldig til å flytte i hus Vi har forresten panelplater på alle vegger og det er noe vi ALDRI skal ha i hus. Det blir grusomme kratere i veggene når man skrur i en skrue, og det er veldig vanskelig å sparkle og pusse pent igjen.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Bor i et gammelt hus i verneverdig område. Høy takhøyde og stoore vinduer med dype karmer. Dører i ulike bredder og høyder, for å passe inn i allslags merkelige løsninger Stilen går stort sett i hvitt/lyst på vegger og enkelt møblert. Endel eik og brun-sort. Mye grønne planter - og lite pynteting og bilder på veggene. Parkett i stue, kjøkken og soverom- skifer og fliser på bad og i ganger. Hvit kjøkkeninnredning, sorte små fliser mellom over- og underskap og tykk mellommørk benkplate. Hvite himlinger, karmer, dører, lister m.m. Liker veldig stilen vår. Heldigvis ha vi begge lik stil, for vi har begge mange formeninger! Stilen vår har veldig mye rom for personlige gjenstander, farger og preg - slikt som trengs for å skape et hjem, ikke bare et hus..!
Gjest vinterbrud Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Vi bor i ei 3 roms leilighet på ca 60 kvm.Gangen er hvitmalt med grå fliser med varmekabler,herlig om vinteren. Resten av gulvene mine er parkett på mitt soverom,grå fliser på badet og lyst belegg resten.Jeg skal skifte til parkett senere.Veggene mine r hvite,bortsett fra 6 åringens rom som er lyst rosa. Kjøkkenet mitt er hvitt og åpent mot stua. Noen spesiell stil vet jeg ikke om jeg har,det er en blanding av ulike møbler og ting. Men vi trives her.Sofaen min er mørk grå,vinduskarmene er hvite og jeg har ikke gardiner i stua. Spisebordet er hvitt og stolene er hvite med furuste.Stuebordet er i teak og gammelt,favorittstolen er fra loppis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå