ninni80 Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Hei. Var til min gynekolog idag,og fikk utført en tidlig ultralyd,pga tidligere svangerskap utenfor livmor. (fjernet eggleder) Jeg testet positivt for en uke siden, med digital graviditetstest. "Gravid" "uke 2-3"! Juhuuu...) I følge mine beregninger (ifht første dag i siste mens) er jeg nå i 5.-6. uke.. Gynekologen kunne ikke se fosteret, men så en slags pose i livmoren. (han tok utskrift av bilde, og det så ut som et omriss av en pose). Han mente ganske bestemt at det var for tidlig å kunne se et foster, skal derfor tilbake om 14 dager. Tok Hcg-prøve i dag,og skal ta ny blodprøve om en uke for å evt utelukke at det har skjedd en abort. Han nevnte jo også dette som et alternativ....:/ Jeg ble vedig urolig etter dette,litt panikk for at det faktisk ikke er noe der inne. Tok derfor en ny graviditetstest når jeg kom hjem...med resultatet "gravid", "uke 3+" Dvs at i løpet av disse 6 dagene som det er mellom disse to testene, så har det økt fra uke 2-3 til uke 3 +....(dvs 5 + etter legenes beregning av termin) Noen med lignende erfaring? Synes forøvrig det er uholdbart lenge å vente i 14 dager...hehe....vil jo vite nå!! Men må nok bare roe ned og smøre seg med tålmodighet og tenke mange positive tanker!
GuttemammaTilTo Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 jeg vil bare ønske deg lykke til!! jeg vil tro at iom graviditetstesten gikk fra 2-3 til 3+ så har du hatt bra stigning i hcg nivå og kan trygt si at du er gravid. visst gyn har hatt et litt dårlig ul apparat kan det hende at bilde ikke viste så mye om det var litt uskarpt, siden embryoet enda er så bittebittelite! venninda mi måtte vente 4 uker mellom 2 ul'er i uvisshet om fosteret vokste som det skulle, det gikk helt fint og hun er nå over 12 uker! så litt tolmodighet må du nok finne frem uansett for at de skal finne ut at alt er som det skal :-) jeg var på ul for terminberegning og var da 9+2, da kunne jeg fint se et lite knøtt som hadde smått begynt å ta menneskelig form <3 jeg gleder meg til den ordinære ul!! nok en gang lykke til! dette går fint :-D
Sussapia Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Jeg trodde jeg var åtte uker i går , men når jeg var på ultralyd var jeg syv . Hun gynekologen forklarte det slik at det er ikke alle som blir gravide akkurat i det egget er klart til å feste seg . Noen ganger ligger egget å svømmer litt før det setter seg og det kan ta opp til en uke . Hun sa at det er utrolig mange gravide som hater å høre det og som ikke tror noe på det , men de måtte bare si det siden mange trodde de var lenger på vei enn de er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå