Gå til innhold

ville dere tro dette er astma eller forkjølelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør for jeg er litt usikker her, min datter har vært frisk fra astma i snart 1,5 år. Hun går ikke mye på medisiner.

Min datter på 4 år er syk ikveld, hun hadde litt feber før idag i barnehagen og ble sendt hjem, og hun har hatt svak hoste de siste dagene, vært opplagt i dag, bare litt varm og forkjølet. Hun hoster en del, men nå når hun sover så hoster hun hele tiden, og virker tungpusten, det surkler fra brystet når hun puster inn.. Er bekymret for det kan være astmaanfall? Eller bare vanlig forkjølelse da de kan surkle ibrystet når dem sover og er tette?? Hun våkner innemellom og vil ha drikke eller for å snyte seg og er helt normal da og opplagt

Hilsen en bekymret mor

Fortsetter under...

Skrevet

både jeg å mine 2 barn har astma, så jeg vil tro det høres ut som astma anfall.

har du efedrin eller ventolin du kan gi henne? det hjelper å "bygge" opp sengen på hodesiden.

godt luftet rom hjelper.

hvis ikke hadde jeg tatt henne med til legevakten, der har de sånn innhalasjon greie som hjelper veldig godt.

men det er hva jeg mener å tror da.

god bedring <3

Skrevet

eller forkjølelses- astma, altså begge deler...

Skrevet

ga henne litt ventolin nå surkler litt mindre, men hun puster liksom tungt med magen/brystet.. Ikke så gale som hun har gjort tidligere ved astma anfaller osv. Men vet ikke hvor gale det kan evt om hun er værre enn jeg tror

Skrevet

Ok når går man til legen med barnet om man mistenker astmaanfall??

Annonse

Skrevet

Minn sønn har det slik ved forkjølelse. han har forkjølelsesastma, blir også værre på sommerstid når det er mye pollen. Han medisinerer jeg hele året. Han får singular tabletter hver dag, ventoling og flutide. Er meningen han skal ta flutide morgen og kveld forebyggende, men jeg velger å ikke gi han dette i perioder han er bra. begynner med en gang jeg ser at han begynner å blir forkjølet.

Om gutten din hoster og hoster og hoster, så ta han med på legevakta, han kan da få puste i pariapparat (ventoline og atrovent, om det ikke gir seg med det første, kan han også få noe kortison for å roe ned bronkiene(eller noe))

Har vært mange ganger med guttungen på legevakta før jeg forstod hvordan jeg måtte medisinere han riktig. (velger å ikke følge legens råd om full medisinering hele tiden hele året) Dette fungerer kjempebra for oss. Tror det er 1-2 år siden vi har vært på legevakta pga anfall nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...