Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Min er snart 2 år og de ssite dagene har han sagt au når han tar i området rundt tissen. Tenker uvi, men der var symptomene feber, kvlame, oppkast osv og han har da ikke noe av dette. Han er fin form, bare bittelitt tett i nesa. Haqn har liksom akkkurat oppdaget at når han sier au gir det en reaksjon hos oss voksne, så jeg lurer på om det rett og slett kan være grunnen eller om han virkelig har vondt. er så vanskelig å vite liksom. vil jo ikke gi for mye oppmerksomhet rundt atferd som har med smerte å gjøre hvis dere skjønner. er redd for at han skal bli "sykdomsfiksert"... kan det være at han ikke rikitg forstår hva ordet au betyr? noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Vel, hadde det vært uvi hadde han sagt au når han tisset, unger syntes ofte at dette er så vondt av de gråter når de må tisse, og at de begynner å tisse/skvette på seg fordi blæra blir overaktiv. Dette er nok noe annet. Nøyaktig hva er det som får han til å si au? mange unger oppdager at AU eller lign gir dem oppmerksomhet. Feks har venninnen min en datter som har slitt veldig med magesmerter. Da har min venninne vært helt hysterisk og kost masse med henne mens de har ventet på at medisinene skal virke osv. Denne datteren elsker mamma sine venninner og vil aldri legge seg når de er på besøk. Det fører ofte til "men jeg har vondt i magen!!" ledsaget av hylskriking når det er leggetid, og mammas venninner er på besøk. Kanskje det er noe av dette gutten din har begynt med også?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 au er vel ganske betegnende for smerte vil jeg påstå, ikke snakk om å bli sykdomsfiksert om du sjekker ut dette. Han kan ha en UVI selv om han ikke kaster opp elelr har feber. En lett UVI kjenner man gjerne ved at urinen er grumsete, at det er ubehagelig å tisse eller at det lukter stramt av urinen. Ville tatt dette seriøst uansett.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 har en tanteunge på 4 som har hatt litt samme problem, men han kunne legge litt mer ord på det.. men de ordnet det med å vaske "lillegutt" etter han hadde vært på do, og på noen dager var det borte:) så det kan komme av urin, og om han er litt sår vil det nok svi.. om han bruker bleie, så kansje det hjelper å skifte bleie ofte og vaske med rennende vann?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå