Gå til innhold

Feriepenger 2011... får dere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

fra arbeidsgiver som vanlig. Altså feriepenger basert på foreldrepengene gjennom permisjon, eller får dere fra Nav basert på de 12 eller 15 første ukene i permisjonen?

Veldig kronglete skrevet, men skjønner dere hva jeg mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selv om arbgiver legger ut foreldrepenger for nav så er ikke dette ensbetydende med at man får fullt med feriepenger. bedriften man jobber i er ikke pliktet til å betale ut noe mer enn det de får refundert fra nav. altså 12 eller 15 uker. noen får fullt med feriepenger men da er det gjort en avtale med arbeidsgiver. noen bedrifter har også dette som en gode til de ansatte.

jeg vil ha lønn fra arbgiver denne gangen fordi det passer best men regner ikke med at jeg får noe mer enn for de 12 ukene jeg har krav på. hadde vært fint men tviler;)

Skrevet

I jobben min får vi full feriepengeutbetaling fra arbeidsgiver. Tror det er avtalefestet på lik linje med at vi får full lønn fra arbeidsgiver under permisjonen.

Skrevet

Min arbeidsgiver betaler heldigvis ut vanlig ferielønn basert på hele permisjonstiden. Men som nevnt her tidligere, så er dette noe som er opp til hvert enkelt arbeidssted og de vil uansett bare få refundert for 12/15 mnd av nav.

Skrevet

Jeg vet igrunn ikke jeg. Men burde vel finne ut av det. Noen som vet hvordan det er, jobber i kommunen.

Skrevet

I de fleste tilfeller er det de med fast mnd og tariffavtale som får full opptjening av feriepenger i permisjonen.

Noen få bedrifter gir dette til ansatte da de hevder å "følge tariff".

Skrevet

Gamlejobben som overhode ikke følger noen tariff betalte meg fulleferiepenger

nåværende forskutterer ikke foreldrepenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...