2 prinser:) Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Noen gode tips på hva som er lurt å ha med?? Og hva har dere tenkt å pakke?? Har hørt at handkrem og lypsyl er lurt å ha med....
*Babymaker* Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 jeg har stardardisert min sykehusbag.. tar med følgende: *kosebukse *ammesingletter (slik at man heller kan kjøpe ammebh når man vet hvilken str man ender med) *cardigan eller annen innejakke til å ha på armene i tilfelle det er kjølig *mobil-lader *toalettsaker *ullester eller annet til å bruke innendørs *lesestoff *TÅLMODIGHET!! ;-) *ammeinnlegg
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Det ligger en fin "festet" tråd på 3. trimester ang fødebag:-)
OhMyGod!!! Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 jeg hadde bruk for: et klesskift for hver dag(si 3 dager da) (topp, genser, truse hvis du vil bruke egne, sokker, romslig bukse, ammebh) greit å ha for hver dag for det kan bli søl av renselsen og man kan plutselig svette som en gris... toalettsaker lipsyl bærbar pc (*kremt, ja jeg er nerdy, men var innlagt i ei uke å da så sambo tok den med) kamera tøfler tror ikke jeg tok med mer jeg...
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 På min foreløbige liste så har jeg notert: - Helsekort - Babyklær - Pysjamas - Tøfler / ullsokker - 2 sett ekstra klær - Gode truser & amme-bh - Treningsjakke & joggebukse - Kamera m/ ekstra batteri - Lipsyl - Mobil-lader - Bok - Toalettsaker: tannbørste, linseutstyr, krem, deo, hærbørste - Bleier - Nattbind - Salte kjeks - Ananasringer - Drikke (cola eller noe) Er helt sikkert noe jeg har glemt;)
aviva<3nov 2005 <3 feb 2012 <3 Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 ammeinnlegg tøffler shampoo balsam morgenkåpe kosedress mobillader amme-bh hjemreise klær for babyen osv osv osv gleder meg til å bli gravid igjen
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Må man ha med shampoo, balsam og dusjåpe selv? Eller er det noe de har på sykehuset?
Hildrandedu Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Det viktigste jeg hadde med meg i sykehusbagen var hårføner! Klarte ikke å tørke meg med papir etter dobesøk etter fødselen...da var føneren fin
GuttemammaTilTo Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 jeg vil tro de fleste sykehus har såpe o.l i dusjen, sånne dispensere. men jeg syns det var greit å ha med såpe i reisestr. ellers fikk jeg overhode egentlig ikke bruk for morgenkåpe, jeg opplevde at det var ganske varmt og godt på sykehuset og det holdt lenge med joggeklær og ligge med dyne rundt seg :-) så etter at det så ut som jeg skulle flytte inn på barsel forrige gang, pakker jeg moderat neste gang ;-) -skift til meg selv med joggeklær (syns det var greit å bruke nettingtrusene på sykehuset da jeg blødde en del de aller første dagene) -ammebh og innlegg -det mest nødvendige av toalettsaker (såpe, tannbørste) -noe på bena -hjemreiseklær og teppe til baby -vurderer en liten hårføner siden jeg ser mange syns det er veldig greit siden det gjør litt vondt å tørke seg etter fødsel. -mobil og kamera (ladere) Ellers finnes håndkrem,stellekrem, bleier, babyklær, smertestillende, hjelp til amming osv på sykehuset som jeg benytter meg av :-) Vi har en halvtime til sykehuset, så ingen krise om noe er glemt. Vi har også en gutt som da er 2 år og må til barnevakt, til han kommer jeg også til å ha en liten sekk med skift og bleier. Bilstol tas med ved hjemreise. Jeg tror jeg fikk med det viktigste her!
Helverine Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Veska mi, toalettsaker, ammeinnlegg, amme bh, sorte truser, sort joggebukse, hettejakke, ammetopp, kamera, mobil og lader, litt tøy og en bamse til babyen, kanskje et teppe også ;o)
Gulosten™ Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Det du bør finne ut av er hva din barselavdeling/hotell har av utstyr. Noen har dispensere med såpe (som man blir tørr i huden og får fett hår av), noen har såvidt et håndkle å tørke seg med når man har dusjet. Jeg fikk ikke min bag før et døgn etter fødsel (første gangen), og jeg stinka!! Deo er et must! Man løper jo maraton når man føder Tannbørste hadde jeg heller ikke. De tingene man trenger ellers i hverdagen (tannbørste, mobillader, tøfler osv) kan man skrive på en liste man henger ved døra, så kan man legge det i bagen når riene begynner eller vannet går. Med min andre fødsel måtte vi reise ganske fort, så det var fint å ha den lista ved døra. Mannen pakket de siste tingene mens jeg ordnet ting til storesøster. Eller syns jeg du bør legge alle tanker om hvor skummelt fødsler er, skrekkhistorier du har hørt og nerver oppi en eske på loftet, og pakke med godt med fødelyst og troen på deg selv! Senk skuldrene, husk å ha kjever og hender åpne, pust godt, og husk at det er DIN fødsel - du bestemmer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå