Gå til innhold

Kommentar på nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette tar kaka...!

I forrige uke så overhørte jeg en samtale mellom to mennesker på nav. Det var ikke meningen med satt med ryggen til så kunne ikke la vær å høre hva det ble snakket om.

Den stakkars damen som var der kom med spørsmål ang økonomiske ting i forhold til fødsel og mammaperm. Hun var student og mannen jobbet. Hun damen på nav svarte at hvis du skal forvente å få penger av oss mens du går hjemme så må du heller ta abort å få deg en jobb så kan du prøve igjen senere.

Jeg ble SJOKKERT og SINT.......Hormonene spretter i kroppen. Hvordan kan et menneske som er ansatt i offentlig etat oppføre seg på denne måten? Jeg har ikke ord..

HI

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fikk jeg beskjed om av saksbehandleren min på NAV. At jeg fikk værsågod å ta abort.

Enkelte på NAV er noen skikkelige solstråler

Skrevet

Oi, den var litt drøy!

Det verste er at hun som ble utsatt for dette antagligvis sitter med hakeslepp enda og ikke går vidre med det..

Når man er på jobb skal man legge fra seg sine private meninger!

Skrevet

Jeg fatter og begriper ikke hvordan de kan tillate seg å si noe sånt. Jeg har også tenkt å dra på nav å snakke med dem ang situasjonen, men i svarte om de må prøve å si noe sånt til meg altså!

HI

Skrevet

Aldri i livet om dette er sant!

Skrevet

Dette tror jeg rett og slett ikke noe på altså.

Skrevet

Jeg lyver da ikke.. Herregud. Det er ikke første gangen jeg hører sånne historier!

HI

Skrevet

Er i samme situasjon, student mens mannen min jobber. Damen på NAV kunne PRØVD å si noe slikt til meg, da skulle hun fått seg en kless.

Nesten som jeg ikke tror det går an, men jeg vet jo at det dessverre skjer.

Skrevet

Min historie er faktisk sann.

Jeg hadde time hoe legen og etter jeg var hos legen så dro jeg innom NAV for å snakke med saksbehandleren min vedr. det at jeg var gravid. Hun var ikke der, men jeg snakket med en annen dame.

Sent på ettermiddagen samme dag så ringer saksbehandleren min. Sier at hun har hørt om mitt lille problem og sier at det beste for meg er å ta abort. Jeg blir helt paff og klarer ikke si noe som helst. Hun fortsetter med å si at abort er eneste løsning og at NAV ikke vil hjelpe meg om jeg ikke gjør som hun sier. Deretter sier hun at om jeg ikke tar abort så vil hun kontakte barnevernet (det er visstnok en sak for bv når man er gravid og midlertidig arbeidsledig).

Lang historie kort: Bv kom på hjemmebesøk, alt var ok og saksbehandleren er ikke lengre ansatt ved NAV-kontoret her.

21:38

Skrevet

Ja, det forekommer desverre for ofte... Unnskyld utrykket men for ei drittkjærring.

Skrevet

Samme skjedde meg også i 2007. Gikk da på attføringspenger. Fikk beskjed om at jeg ikke skulle få noe penger og at de anbefalte abort. Gjorde en kjempe jobb av å forklare hvor dårlig mor jeg kom til å bli om jeg fikk barn uten å ha inntekt.

Ble til slutt at jeg faktisk tok abort. Noe av det verste jeg har gjort i hele mitt liv. Får psykiske plager av det enda egentlig.

Håper denne dama er sterkere enn det jeg var!

Skrevet

Huff, så trist å føle seg presset til å ta abort;( Kondolerer!

Blir litt nervøs sjøl, jeg nå... Går på attføring, eller er under omskolering, og lurer på om jeg er gravid. Passer egentlig dårlig, men skulle jeg være det, så er barnet hjertelig velkommen... Aldri tenkt på at NAV kunne bli et problem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...