Gå til innhold

Dere som mener at "mensbeger" er så uhygienisk:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diskusjonen handler vel om hygiene? Og det jeg synes er uhygienisk er at folk tømmer dette motbydelige begeret sitt i vasken, evt vasker/koker den på kjøkkenet. Det som kan kastes er mer hygienisk. Nemlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååå guri, jeg ler meg i hjel! Takk for en god latter en sen tirsdagskveld!

Jeg tenker at det kanskje går an å tømme kokenede vann over dette mensbegeret mens det ligger i vasken på badet, og så evt bruke dildo-sprit på den? Kan jo sprite/klore/kaste kokende vann oppi vasken etterpå òg, så er man temmelig sikker på at disse fæle mensenbakteriene blir drept. !

Kan ikke fatte at folk lar seg hisse seg sånn opp, men skikkelig morro lesning! hihi...

Skrevet

-Har dere tenkt over:

-at hos tannlegen brukes det utstyr i din munn som har vært i munnen (og tennene!) på tusenvis av andre pasienter?

-At hos gynekologen brukse det utstyr til å jekke ut hullet, som har vært i tusen andre hull?

-At på en restaurant spiser du med bestikk som tusenvis av andre munner har slikket, spyttet og smattet på?

og sånn går lista, lang som en bendelorm!

Mensbegeret er i det minste kun ditt eget.

Og bare du har brukt det.

Mye mer hygienisk for miljøet, og man slipper å kaste tonnevis med blodige bind og tamponger i søpla hver måned.

Skrevet

Nå har det blitt presisert flere ganer at innholdet tømems i do, og at hi bruker sprit, ikke koking. Hvorfor ikke svare på spørsmålet?

Skrevet

Kjære HI, jeg er veldig enig med deg! Jeg tror dette er noe av grunnen til at folk syns koppen er ekkel: Dagens mennesker har en merkelig oppfatning av at ting må være pakket inn i embalasje for å være rent. Det er en litt søt og tåpelig oppfatning, men den har nå kommet. Vi syns f.eks. at lommetørklene som våre besteforeldre brukte er ekle. På den andre siden legger de fleste jeg kjenner gulosten sin på _utsiden_ av embalasjen når de kommer hjem. Jeg vet nå ikke hva som er eklest. I tillegg så har det jo hendt at man har funnet de merkligste ting på f.eks. frossenpizza, for tenk, de embalerte varene har vært i kontakt med omverden før de ble pakket inn, og dermed "rene". Men det å helle ut blod (som ikke har vært i kontakt med luft, og dermed ikke lukter) er overhodet ikke ekkelt i forhold til en bakteriefylt tampong, for ikke å snakke om engangsbind hvor det begynner en forråtningsprosess mens man bruker det. Uurgh..

Dagens (engangs-) kvinner har et unaturlig negativt forhold til mensen. Det er noe vi må hanskes med, men som vi helst vil være så lite i kontakt med som mulig. Men de fleste opplever at dette snur når man begynner å bruke kvinnekopp, man får et positivt og uproblematisk forhold til det, og jeg for min del syns nesten mensen varer i for få dager nå(!)

Uansett! Jeg har aldri følt meg så ren mens jeg har mensen før, som det jeg gjør nå!

Hilsen stolt bruker av Lunette;)

Skrevet

Jeg skyller rompa til mini i vasken når hu har bæsja, jeg har kasta opp i den vasken, typen har kasta opp i den vasken. Skulle ikke skjønne hvorfor litt blod skulle gjøre det så mye verre.

Skrevet

My point exactly, 22.32!

Men ingen ser ut til å kunne svare på dette ;)

HI

Skrevet

De tenker nok på dette neste gang tannlegen pirker i tenna på dem med stålbestikket sitt.

hahahahahahahahaha!

Skrevet

Litt enklere med bind/tamponger da, så slipper man å koke/klore/sprite halve badet etter man har vært på do :)

Skrevet

Er du du, eller bare later du som?

Skrevet

Hehehe, søte deg, skal ikke provosere deg mer, da får du vel ikke sove i natt:) Du skal få ha disse menskoppene dine helt i fred for min del.

Skrevet

Jeg har aldri prøvd menskoppen, men forsvarer den som bare juling.

Skrevet

Du behersker ikke kunsten å provosere, kjære. Du fremstår bare som mindre intelligent.

Gjest sug lut
Skrevet

Det gjør da absolutt ingen forskjell hva tannlegen og gynekologen gjør, eller for den saks skyld at jeg puler en som har pult andre før. Jeg har ingen som helst trang til nærkontakt med noe som helst søppel, inkludert bæsj, tiss, mensblod og buser.

Skrevet

Vil tro du sliter, luten, dersom du har trøbbel med nærkontakt med bæsj, tiss, mesblod og buser. Det er mye avfall i en menneskekropp!

Skrevet

Jeg synes dette høres helt genialt ut jeg! Skal definitivt teste det ut når jeg er ferdig med graviditeten. Har alltid syntes bind og tamponger er motbydelige saker. Og jeg er enig med deg lenger oppe i tråden her, mange lever med en misforstått oppfatning av at det som er pakket inn i emballasje og kjøpt på butikken er det beste uansett. Bind- bleie- og barnematprodusentene har brukt mye markedskroner på å overbevise oss om det, men vi er vel i stand til å tenke selv også?

Skrevet

Så fint at noe positivt kommer ut av disse trådene :)

Jeg tror ikek du vil angre på det dersom du prøver kopp. Den er både miljøvennlig, skjedevennlig og økonomivennlig. Og helt hygienisk forsvarlig, uansett hva hysterikere måtte mene. Hvis ikke burde jeg ha fått trøbbel nå, etter mer enn to års bruk ;)

Skrevet

Lunette er genialt! Og ja, jeg bruker heller ordet lunette enn menskopp. Det siste er ganske mye eklere å si. ;)

Skrevet

Jeg trodde du var mamma, sug lut.

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, og ikke noe av det har jeg lyst til å samle opp på månedlig basis og deretter forholde meg til. Tror ikke det mer meg som sliter, faktisk. Jeg tørker meg i rompa, tørker andre i rompa, skifter tampong og kaster den med stor innlevelse.

Skrevet

Samler ikke på månedlig basis, vettu ;) Tror du vi heller innholdet i et glass og sparer på det? Er jo ikke annerledes enn å samle blod i en tampong.

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, og dermed har jeg skifta mine tusen bæsjebleier og det hender fremdeles at jeg tørker spy og vasker bremsespor og diarre. Det betyr ikke at jeg føler for å forholde meg nært og hippie-aktig til mitt eget mensblod, langt derifra, jeg ser med stor glede fram til overgangsalderen og slutten på hele driten, og føler ikke for å redde jorda ved å spare den for mine tamponger. Av samme grunn hekler jeg heller ikke mine egne bind og maler feministbilder med blodet etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...