Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 .... Noen sier: Jente, jente, fler i vente - men kan det virkelig være noe i det? Hva sier statistikken - hvis det finnes noen? Hvordan er kjønnsfordelingen på de håpefulle her inne?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Gutt, gutt og jente. Men hvis man ser statistisk på det - så var sannsynligheten for at nr. 3 også skulle bli en gutt mye større enn at det ble en jente. Det har faktisk med statistisk sannsynlighet å gjøre. Ellers så er det jo mannen som bestemmer kjønnet da )
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Min jordmor sier at for hver gang du får det samme kjønnet øker den statistiske muligheten for en til av samme slag. På meg stemmer det. Er nå gravid med gutt nr tre:)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Hos meg stemmer ikke den helt da.... Nr 1 var en gutt... nr 2 var ei jente... nr 3 var en gutt og nå venter jeg nr 4 som er ei lita jente....
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Det er en myte at sjansen for å få en til av samme kjønn er veldig mye større om en allerede har to. Sjansen øker med kanskje en prosent eller noe for hver du får av samme kjønn. Dermed er altså sjansen for å få gutt/jente ca 50% for hvert svangerskap. Leste dette i en artikkel som omhandlet forskning som er gjort på folkeregistertallene for norge mange år bakover i tid. Altså et meget stort statistisk materiale.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Nå skal ikke vi ha flere barn, men nicket mitt sier likevel hvilken kjønnsfordeling vi er beriket med. :-)
Fire småtroll Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Har fire barn og to av begge kjønn, gutt - gutt - jente - jente.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 gutt-gutt-gutt-jente her. I utgangspunktet er sjansen for gutt ca 51,8%, om du har 2-3 gutter fra før øker denne sjansen med ca 1-1,5%, så er ikke store forskjellen. dette har de forsket på, så er bare tull det der med at om man har 2-3 av samme kjønn så er det 75-80% sjanse for at neste også blir det.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Min gynekolog sier at det ER 70-80% sjanse for å få det samme gang nr. 3 dersom nr. 1 og 2. er av samme kjønn; altså 3 gutter eller 3 jenter og det bygger på statistikk...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Her har vi gutt-gutt-jente. Det stemmer at det er sædcellene som bestemmer kjønnet, men det er også forsket i om enkelte kvinner bare kan bære fram ett av kjønnene. Altså hvis egget blir befruktet av en gutte-/jentesædcelle ender det i spontanabort, eventuelt at egget ikke kan bli befruktet av det ene kjønnet. Så det er faktisk ikke bare sædcellene som bestemmer kjønnet på barna våre. I enkelte familier fødes det jo kun det ene kjønnet (kvinnene som er i slekt), det er neppe en tilfeldighet.
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #13 Skrevet 16. februar 2010 Det er det er større sjans for å få samme kjønn en gang til når man har to av samme har vist seg å være en myte likevel, selv om mange leger også har trodd det. Det stod i hvert fall det i en artikkel jeg leste en dag jeg kjedet meg. Tror det var i tidskriftet til den norske legeforeningen. Kast en mynt tre ganger på rad. Gjenta. Omtrent like ofte som du får krone tre ganger på rad er det vanlig å få jenter tre ganger på rad
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #16 Skrevet 17. februar 2010 Gutt---Jente---Gutt (vet ikke kjønn på nr. 4 enda... men har veldig jentefølesle... ;-) )
Sånn kan det gå Skrevet 17. februar 2010 #22 Skrevet 17. februar 2010 gutt-gutt-gutt-jente-gutt-gutt-jente-gutt
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #25 Skrevet 17. februar 2010 I vår familie er det nesten bare gutter. Min oldemor fikk 4 sønner, de sønnene fikk tilsammen bare sønner med unntak av 1 datter. Barnebarna fikk igjen 12 barn hvorav 2 er jenter og jeg som første oldebarn som har barn fikk 2 sønner. Tror oddsene for at jeg får ei jente neste gang er under 50 % selvom kanskje statestikkene sier noe annet ;-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå