Gå til innhold

Fikk i dag beskjed fra sjefen om at når jeg kommer tilbake fra fødselspermisjon så må jeg midlertidig ha litt andre arbeidsoppgaver enn de jeg har nå.. Er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke lyst til å forklare så detaljert..

Jeg har altså fått beskjed om at det er mest praktisk slik ettersom det skal være en vikar for meg. Slik at denne vikaren kan få gjøre seg skikkelig ferdig.

Jeg skal ha samme lønn og alt det der, men litt andre oppgaver i ca. 2 måneder (noen av disse oppgavene har jeg nå, så det er ikke noe helt nytt). Deretter skal jeg gå tilbalke til den ordinære stillingen min.

Har ikke lyst til å være vanskelig, så v et ikke helt om jeg skal klage på dette. Er dette bare slik man må regne med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det samme her men det fikset seg etter 3 mnd...De car midt i ett prosjekt som skulle avsluttes som ikke jeg hadde erfaring med og siden dette hadde tatt så lang tid var det ikke ferdig i tide til jeg kom tilbake...Dette berørte hverken Lønn,arb,tid eller annet for meg så jeg syntes dette var helt greit...:)

Skrevet

Er det mulig og være så vanskelig da?? Kan du ikke bare akseptere løsningen? Sjefen har jo i tillegg informert deg om endringene, hadde jo vært verre om du kom på jobb og ble fortalt at du var satt til andre oppgaver da.

Vær takknemlig for at du har en jobb og ikke skap deg vrang!

Skrevet

Dette er helt klart innenfor arbeidsgivers styringsrett, så du kommer ingen vei med å klage.

Skrevet

Dette hadde jeg ikke giddet å bry meg om. Du er jo ikke fjernet fra stillingen, de ønsker vel bare en løsning som er mest mulig praktisk for alle parter i en kort overgangsperiode.

Skrevet

Nei, jeg vil jo ikke være urimelig. Men det er så mange jeg har fortalt dette til som har reagert, og sagt at jeg må ta det opp. Særlig kollegaene mine (det er mye misnøye med ledelsen).

Ville bare høre hva andre har opplevd. Høres ut som dette ikke er så uvanlig, og da slår jeg meg til ro med det.

HI

Skrevet

Dette er ikke noe å bry seg om og det er faktisk veldig vanlig.

Sjefen din bestemmer på bedriften (har styringsrett) og siden alt er innenfor lovverket vil du bare virke sutrete og sur om du tar det opp. Det er ikke til din fordel.

Skrevet

Jeg opplevde forrige gang jeg kom tilbake fra permisjon at jeg ikke fikk stillingen min tilbake.

Jeg har nå vært tilbake fra permisjon i nesten ett år, og har fortsatt ikke fått stillingen min tilbake. Jeg gikk også ned i lønn i forhold til hva jeg hadde før permisjonen.

I følge det jeg har funnet ut, så har bedriften lov til å bruke arbeidskraften i andre stillinger i bedriften. Man skal ikke gå ned i lønn, men den lønna jeg mistet var individuelt tillegg som er knyttet opp til stillingen jeg hadde. Et kompetansetillegg. Jeg har jo ikke mistet kompetansen min, er min påstand. Noe de er enige i, men siden det er stillingsbasert, og indiduell avlønning så mener de at de har rett til å ta fra meg den lønna.

Klubben her har lite formening om det. Det er et mannsdominert yrke og arbeidssted, så jeg føler ikke jeg kommer noen vei der.

Har bare akseptert at slik er det

Skrevet

TIl 23.25

Dette skal du ikke finne deg i. Uansett avtaleverk så er dette lovstridig!

Høres heldigvis ut som du er organisert.Om den lokale klubben og tillitsvalgte er udugelige så ta saken din opp høyere opp i organisasjonen.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar (jeg er anonym 23:45)

jeg har tenkt litt på det. Om jeg skulle sendt en mail til fagforeningen og hørt hva de mente om denne saken.

Jeg har ellers stor tillit til tillitsmannen, og han gjør mye godt for oss. (har selv vært tillitsvalgt for mange mange år siden, så jeg vet han gjør en god jobb). Og jeg er litt usikker på hans reaksjon dersom jeg går omveier og tar det direkte med fagforeninga.

Føler at denne saken er litt i grenseland, da det er et kompetansetillegg som ble gitt til inntil 1 person pr skift. Og der var endel kriterier som lå til grunn for å oppnå det.

Jeg har ikke mistet min kompetanse, men så lenge jeg ikke får stillingen min tilbake som kommer jeg til å miste noe av den kompetansen jeg hadde.

Jeg er vel kommet til det stadiet at jeg er mettet i denne jobben.

Personalavd gjør så mye rart. Jeg har resignert på en måte

Nå er jeg gravid og skal ha nr 3, og etter den permisjonen så tror jeg at jeg kommer til å finne en annen jobb.

Det er grenser for hvor lojal man som arbeidstaker gidder å være, når man ikke får noe igjen.

Skrevet

Hei, du andre anonym 00:12 bl.a.

Jeg kjenner godt igjen det du beskriver for litt slik er det på min arbeidsplass også. Det er nok derfor jeg ble så skeptisk da de kom med dette om at jeg midlertidig måtte gjøre litt andre ting mens vikaren på en måte skal ha "min" jobb.

Jeg har også bestemt meg for at jeg skal søke andre jobber for jeg tenker som deg: Fleksibilitet og tilpasninger må gå begge veier. På min arbeidsplass er det veldig strenge krav til oss ansatte, og ting vi ikke har direkte krav på får vi aldri. Da blir vi bare møtt med "Dette har du ikke krav på". Men ledelsen gjør mange ting mot de ansatte som de egentlig ikke er helt lov (nå mener jeg ikke akkurat dette tilfellet, men andre saker), men da er vi vanskelige hvis vi protesterer.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...