Gå til innhold

Hvordan ville dere reagert dersom stebarna deres tok med seg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

div familiebilder fra ferier ,høytider ol og hengte de opp på rommet sitt hjemme hos dere....sist helg kom 10 åringen drassende på bryllupsbildet av biomor og biofar og ville vi skulle henge dette på rommet hennes.....De har vært skilt i 4.5 år nå og jeg og biofar er gift ..

Synes dette er litt unødvendig jeg da ...å henge opp masse bilder fra den tiden de var sammen....

Helt greit dersom hun ville hatt bilder av søsken...seg og far osv i div sammenhenger..eller et lbilde av moren sin på hyllen ,men dette med bryllupsbilde synes jeg var litt drøyt..

hva ville dere følt og gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde latt bonusbarnet mitt hengt det opp.

Gidder ikke lage et problem av noe som ikke er det.

Så hva hvis hun har en drøm og at de kanskje kan bli sammen igjen? Det er jo mamman og pappan hennes.

Skrevet

Det hadde jeg ikke brydd meg noe om - dette handler om barn og ikke voksne, og barn tenker selvsagt helt annerledes enn oss rundt slike ting.

De aller fleste skilsmissebarn drømmer om at foreldrene skal bli sammen igjen, selv om de også kan være veldig glad i stemor og/eller stefar.

Dette er helt naturlig og ikke noe du bør kicke på.

Lykke til videre!

Skrevet

Jeg hadde nok ikke ville hatt bryllupsbildet av min mann og hans eks hengende i mitt hus:)

MEN, jeg ville pratet godt med dette barnet, for det har det tydeligvis ikke bra med det som skjer. Enten har det håp om gjennforening mellom foreldrene, eller så er det barnets måte å holde fast på det som var..

Skrevet

Jeg ville ikke brydd meg egentlig. Har bilde av mor og far sammen på rommet til stebarnet, vi. Koselig for de å vite at de hadde fint den gang da. Det er jo ikke mer mellom de og far er gift med meg, så jeg har ingen problemer med det. Stebarnet har også bryllupsbildet til far og meg hjemme hos mor. Og søskenfortografering av seg og sine søsken hos oss er hos mor. Vi er blitt for voksne til å ha sjalusi for det som var.

Skrevet

Om ungene vil henge opp gamle familiebilder eller hva det måtte være så må de få lov til det. Det er jo bilder av deres mamma og pappa. Smålig å skulle nekte dem det

Skrevet

Dette er tydeligvis viktig for barnet. Det vil være smålig av deg å nekte. Det er faktisk hennes foreldre, selv om du er gift med han nå. På barnas rom må de få lov å ha sine bilder som de vil. Som stemor og gift med mann som har barn fra før må du lære både å respektere fortiden og ikke føle deg truet av den. Nå er han gift med deg:)

Skrevet

Skjerp deg!

Jeg har selv bryllupsbilde av mine foreldre enda de har vært skilt i over 20 år.

Kan ikke barnet få lov til å ha bilder av foreldrene sine på sitt rom da?

Du kan ikke kreve at barnet skal glemme at hans/hennes foreldre har vært gift en gang i tiden vettu.

Skrevet

Seriøst? Ville dere faktsisk hatt bryllupsbildet av deres mann og eksen hengende i deres hus? Eller liker dere bare å tenke at dere ville gjort det om dere hadde stebarn?

og ja alt er til barnas beste men hallo...Ville jeg aldri funnet meg i

Skrevet

Jeg ville ikke brydd med om det. Jeg er skillsmissebarn selv og hadde bryllupsbilde av mamma og pappa på soverommet mitt i mange år. Moren min sa aldri noe på dette.

Det hadde ikke noe med at jeg ville gjenforene de eller noe sånt, bare at det var hyggelig med et bilde av foreldrene mine der de var pent pyntet og så glade ut.

Skrevet

Det må de få lov til. En gang i tida har jo mor og far deres elsket hverandre, og barna er et resultat av det. Så det får du bare tåle, det er deg han er med nå. :)

Skrevet

På rommet til barnet, ja... Mitt barn har bilde av meg og søskenet med seg hver gang det er pappahelg .

Skrevet

Dette handler faktisk ikke om deg, men om barnets tilknytning til sine foreldre. Du vet jo at din mann og eksen har laget barn, prøv å se litt lenger enn din egen nese og la barna henge opp det de vil på rommene sine.

Kjerpings!

Gjest sug lut
Skrevet

Da ville jeg vært fornøyd med at hun prøver å mestre det hennes stemor tydeligvis ikke klarer.

Skrevet

Dette er mitt første svar tilbake på alle kommentarer,slik at ikke noen tror jeg har skrivd noe av dette over av svar før nå...

er så lett å missforstå....

Jeg har Ikke under noen omstendighet nektet barnet å henge opp disse bildene.....La oss bare ha det helt klart....det jeg sa var at jeg syntes at dette med bryllupsbildet ble litt drøyt...ikke at jeg har nektet henne det...har ikke sagt noe til henne om det..

Ville bare ha litt andre synspunkter på om noen fler syntes dette var litt kjipt liksom.......

Det henger faktisk over sengen hennes........

Skrevet

Jeg hadde syntes det var kjipt, men tenkt at det kan oppstå slike ubehageligheter når man har stebarn. Da måtte jeg sette stebarnets følelser foran mine egne følelser og prøvd så godt jeg kunne å ikke bry meg for mye om det.

Skrevet

Skjønner deg godt,er selv stemor til ei på 10,og det hadde ikke vært for og være stygg,men for jeg hadde følt det litt rart og ha det bilde hengende i mitt hus,men nå har moren hennes ordnet det slik at vi ikke har noe godt forhold til hverandre,hadde vi vært venner og kunne snakket sammen hadde det kanskje stilt seg anderledes,men hadde ikke taklet og hatt ei som har skamslått meg på min vegg i mitt hus,hun kunne hatt bildet der hvis det var så viktig men hadde ikke hengt det opp på veggen,tror faktisk mannen hadde nekta,han ville heller ikke hatt henne på veggen her,og når hun er 10 år går det ann og forklare at det blir litt rar for oss og henge opp er brudebilde av mamma og pappa når vi ikke er gift lenger,men at du gjerne vil at hun skal ta vare på det.

Tror mange her mener dette er veldig enkelt å ha stebarn eller bonusbarn som dere kaller dem,men det er ikke i alle tilfeller det er like enkelt,kommer an på forholdet/komunikasjon mellom foreldrene,her funker det ikke.

Skrevet

Jeg ville nok ikke likt det, men på den andre siden så har min datter bilde av meg og faren hennes på soverommet sitt. Jeg tror ikke samboeren min tenker noe over akkurat det, men jeg er et hysterisk kvinnfolk som ville satt himmel og jord i bevegelse dersom noe tilsvarende hadde skjedd meg. I teorien ihvertfall...

Skrevet

Storebror og lillesøster. Er nok mange som er enig med deg at det ikke alltid er veldig enkelt å ha stebarn. Men nå er saken alltid slik at det ikke er barnet sin skyld at ting er som de er. Derfor bør man som voksen prøve så godt man kan å ikke la føleser en selv sliter med gå ut over barnet.

Skrevet

for et barn er faktisk mamma og pappa det viktigeste av alt, entn de er skilt eller ikke... det er ikke slik at hun gjør dette for å irritere deg, men hun føler kanskje litt ekstra kos ved å se på mamman sin før hun legger seg til å sove? og om hun ønsker å ha bildet på sitt rom, er vel ikke det noe problem.. du trenger ikke invitere alle inn for å se på det.. noe annet hadde det vært om hun ville hatt det i stuen!

og om det virkelig er vanskelig for deg, kan du jo ta det opp og ned alt ettersom når hun er hos dere? men det synes jeg er litt drøyt da.. enn om du glemmer å henge det opp og hun oppdager det? da sitter du der forhåpentligvis med dårlig samvittighet!:)

Skrevet

Herregud, la ungene ha rommet sitt ifred - det er en frisone for barn som reiser frem og tilbake mellom hjem og skal forholde seg til ulike familier og regler.

Storebror & Lillesøster: Det er fullstendig uinteressant hva du eller din mann føler om denne saken - dere er voksne mennesker som sammen med barnas mor SKAL ta ansvar og legge deres egne følelser til side. Er det litt"rart" for dere at barna har følelser for sine mor og far så får dere se lenge og hardt på dere selv, for deres følelser betyr faktisk ingenting! Voks opp!!

Skrevet

Jeg vil ikke ha mitt første bryllupsbilde på veggen i vårt hus. (Det var aldri noe tema heller) Hvorfor skal jeg ha det? Det må, slik jeg ser det være sårt for barnet også, hvis ikke barnet har blitt så stort da...og såpass i opposisjon, at han henger opp bilde bare for å irritere meg. Noe jeg fint kan tenke meg en 10 åring kan finne på. Alle andre bilder av far var forresten greit.

Skrevet

Hehehe, jaja damer... dere hadde godtatt ditt å datt av bilder av eksen osv.. og eksen til deres mann... Men dette hadde nok snud den dagen dere faktisk hadde sett bryllupsbildet av din mann og hans eks på veggen!!

Her har vi barn fra før begge 2.. mine barn har ikke ett bilde av far i heele huset elr i noe fotoalbum. Hans barn har ikke noe som helst bildet av mor. De er ikke i vårt liv, å hellr ikke i vårt hus på noen måte. De har vel nok av bilder av dem selv og pappa/mamma i det andre hjemmet... Begge har også 50 50 deling...

Skrevet

Dette er ikke noe imot deg, men noe som betyr noe for henne. Jeg ville nok ikke ha sagt noe på hvilke bilder hun velger å henge opp på "sitt" område i huset. Viktig at hun føler seg litt hjemme der også.

Skrevet

Nei, hadde ikke gjort meg noen ting.

Det er tåpelig å leve i en illusjon om at mannen din ikke har hatt noen andre før deg. Dette er snakk om et barn, som vil ha bilde av mammaen og pappaen sin på veggen. Det er smålig av deg å skulle nekte henne det.

Åååååå, jeg hater sjalusi! Det er så utrolig tørn åf! Ha litt ryggrad og prøv å vær fornøyd med det du har. Sjalusi hjelper ingen, det bare ødelegger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...