Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Jeg har to jenter på 1,5 og 2,5år. De er i bhg hver dag fra 8-16. De trives godt her og liker alle de faste rutinene rundt bhg. Selv er jeg arbeidsledig. Søker jobber, men har ikke fått noen etter at jeg var ferdig i permisjon. Jeg ser at mange som har fri har ungene sine hjemme. Dette gjør ikke jeg... De trives jo så godt i bhg. De er også veldig aktive, så jeg synes det er vanskelig å aktivisere dem en hel dag her hjemme. Så hva er deres dom. Er jeg en dårlig mor?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Jeg vet ikke noe om hvor god eller dårlig mor du er, men du er i allefall ikke dårlig pga. at du sender barna i barnehagen! På den måten sørger du for at de sosialiseres og utvikler seg, og det er selvsagt til beste både for barna og for deg. Stå på videre, og lykke til med jobbsøkingen!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Så lenge du er aktiv arbeidssøker så er det litt dumt å ikke skulle ha barna i barnehage i tilfelle du plutselig skulle få tilbud om jobb, kurs eller lignende. Og det er ikke alle som bor i nabolag med masse unger, har Åpen Barnehage i nærheten, tilgang på aktiviteter osv. Og da er barnehage et fint sted å være. Så du skal ikke ha dårlig samvittighet for det. Ungene koser seg mens du gjør det du kan for å få en jobb
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Det vet du godt at du ikke er, i alle fall ikek fordi du sender barna i barnehagen. Synes det er ufint at det uttrykket blir brukt i hytt og pine. Jeg har sett hva en dårlig mor virkelig er, og det har ingen ting å gjøre med å sende barnai barnehagen selv om man har fri.
Gjest Tale30 Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 I så fall er jeg også det, for fra og med i dag skal datteren min på 14 mnd i barnehagen fulltid selv om jeg er hjemme og søker jobb. I mitt tilfelle ser jeg det som en mulighet til å få en fleksibel tilvenning, slik at hun er trygg når jeg får jobb og må jobbe 8 timer per dag. Jeg kommer til å gå i dialog med de ansatte for å høre hvor mye hun bør være der i begynnelsen. S vidt jeg forsto på ham jeg snakket med i dag, så mener de at det er bra med kontinuitet, og at barna er der i alle fall i barnehagens kjernetid helt fra begynnelsen.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Tok vel litt i, men det var for å poengtere det hele. Synes det virker som om "alle" som går hjemme har ungene hjemme innimellom eller at de hvertfall har kortere dager i bhg. Det har altså ikke mine. hi
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Nei jeg synes ikke du er en dårlig mor..Mødre trenger å samle krefter de også i en ellers så stressende hverdag:) Tror også at barna stortrives i bgh og mulig de får mer ut av å være der enn å gå hjemme å sutre rundt bena dine:).... Og du får nok mer overskudd til å være blid og full av energi når de kommer hjem fra bhg...tror mange sliter litt med å ha barna rundt seg hele tiden...man kan nok til tider bli stresset og sliten,trøtt og sur når unga henger rundt en hele dagen...så jeg tror ikke ungene dine lider noen nød..tvert i mot:)ikke trivelig med en "sur ,grinete og kjeftete "mamma hehe... Gå hjemme du med god sammvittighet og lykke til med jobb:)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 synes ikke du er en dårlig mor, men skjønner ikke at de ikke kan få ha litt kortere dager innimellom når du likevel har fri. Selv om jeg jobber så forsøker jeg alt jeg kan å ha kortere dager for dem noen dager.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Jeg vil vel ikke kalle deg en dårlig mor, da jeg er sikker på at jeg ville kalt veldig mange andre det før deg. Men jeg vil heller ikke kalle deg for en god mor (basert på det jeg vet om deg, og det er ikke mye). For meg er det like merkelig å høre på hver gang noen sier at barna er i barnehagen når foreldrene har fri fordi "de trives jo så godt der!" Hvorfor gjør de det, tenker jeg da. Og er det virkelig noe å annonsere? Jeg hadde vært flau og lei meg om barna mine hadde valgt barnehagen fremfor meg og pappaen. Men det avhenger helt sikkert av hvordan man aktiviserer barna når de er hjemme. Og alle er ikke skapt for å leke med barn en hel dag. Enkelt og greit.
Gjest sug lut Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Jeg synes din uttalte begrunnelse for at de er bortplassert er ræva. Du klarer ikke holde to småttiser i aktivitet en hel dag, vel, da er du neppe prisvinnende akkurat, men ligger vel heller på nivå med etioperen i OL-langrennet. En helt annen side av saken er at som arbeids"ledig" er du faktisk nødt til å være arbeidsSØKENDE og da vil du måtte ha barnehage/barnepass på plass for å kunne ta jobb. At du da også benytter plassen noe er jo greit, men åttetimersdager for noen bittesmå unger som kunne vært hjemme om de hadde hatt ei bedrefungerende mor er jo rimelig dårlig.
Gjest Tale30 Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 En viktig ting her, er jo at arbeidssøkere ikke har fri. Vi skal lete etter jobber, skrive søknader, gå på jobbintervju osv. Det er tidkrevende.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 nja..dårlig mor er du vel ikke, men syns ikke du høres ut som en særlig god en heller..hvorfor ikke ha barna i barnehagen 50 %? når du får deg jobb så har du faktisk ikke noe valg, men det har du nå. 8 timer 5 dager i uka i barnehagen syns jeg er alt for lenge ihvertfall for den minste, og spesielt når du har et valg.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #13 Skrevet 16. februar 2010 ja. en 8 timers jobb 5 dager i uka..NOT
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #14 Skrevet 16. februar 2010 Må vel mer til for at jeg ville kalt deg for en dårlig mor. Men noen god mor synes jeg ikke du virker som. En god mor klarer å ta seg av, og aktivisere sine to barn på 1.5 og 2.5 år. Hva ville ellers en god mor vært?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #15 Skrevet 16. februar 2010 Hadde ikke reagert om de hadde gått feks 3 dager i uka, eller kortere dager.. men 8 timer daglig, 5 dager i uka når du likevel er hjemme? De er jo også ganske små enda. Det reagerer jeg litt på må jeg si..
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #17 Skrevet 16. februar 2010 Synes virkelig du er en egoistisk mor, som tenker mest på deg selv. Men på den annen side, så har vel barna dine det bedre i bhg. enn hjemme hos en mamma som ikke gidder å bry seg.
Tommage♀♂ Skrevet 16. februar 2010 #18 Skrevet 16. februar 2010 Jeg lurer mest på hva du bruker de 8 timene på jeg. Og kan virkelig ikke fatte hvorfor du synes det er ok at små barn skal være så lenge i barnehagen når du går hjemme. Om du MÅ ha dem i bhg hver dag hadde det vært nok med 4 timer. Mer enn nok. Og gjerne noen fridager inn i mellom. Ikke dårlig mor, men ikke en veldig god en heller. En litt lat en ville jeg sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå