Gå til innhold

Til dere som har vært på tidlig UL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å bestille meg tidlig UL i morgen, og litt avhengig av ventetid så tenkte jeg på i neste uke eller uka etterpå. Nå er jeg i min uke 9, og lurer på hvor lenge vil en privat gyn. bruke innvendig UL?

Hvordan fungerer dette? Er det ubehagelig?

Litt mange tanker rundt det så bedre å spørre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det er ubehagelig . Det er liksom helt vanlig ,men det har kanskje noe med at jeg har vært hos gynekolog flere ganger .. så lenge du bare slapper av så går det bra :) Da kjenner du såvidt at "kamera" er inni deg ;)

Skrevet

Jeg har bestilt meg time til tidlig UL i uke 12, etter anbefaling fra gynekologen. Dette fordi det da er mulig å sjekke nakkefold, alvorlige misdannelser osv.- slike ting er mest synlige i uke 12-13.

Skrevet

Takk for svar :-) Men i hvilken uke begynner de å ta utvendig ul?

Skrevet

Jeg hadde ul i uke 8/9. Der jeg gikk sa de at det het tidlig ul frem til uke 10. Om de da går over til utvendig ul er jeg ikke sikker på...

Du setter deg i en gynekologstol med benene opp (slik man gjør hos gynekologen;)) hun slukket lyset slik at vi skulle se skjermen bedre (hjalp jo litt det på hele situasjonen:)) Så ber hun deg om å slappe av og fører en lang glatt stav opp skjeden (den er ikke tykk;)).. bruker glidemiddel så det gjør ikke vondt i det hele tatt. Er et kamera på enden av staven som viser det du ser på skjermen ved siden av deg..

I det du ser den lille og hjertet som slår glemmer du helt hvor du er og hva du gjør.. Det er en helt fantastisk opplevelse!! -Mannen var med meg og det syns han og:)

Gled deg og lykke til!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...